نمایش 1–12 از 523 نتیجه

به دلیل توسعه روزافزون صنایع، میزان مصرف برق صنعتی افزایش یافته است. از برق صنعتی در صنایع، محیط های تجاری، بیمارستان‌ ها، ساختمان های بزرگ و غیره‏ استفاده می شود. استفاده از تجهیزات برق صنعتی مرغوب، برای جلوگیری از خرابی زودهنگام آن ها اهمیت زیادی دارد. از سوی دیگر تهیه قطعات یدکی و استفاده از آن ها در زمان خرابی احتمالی تجهیزات، موجب جلوگیری از توقف کار واحدهای صنعتی و خسارات جدی به آن ها خواهد شد.

تجهیزات ایمنی و حفاظتی، بخش مهمی از امکانات برق صنعتی را تشکیل می‌ دهند. این تجهیزات شامل سیستم ‌های ایمنی مانند رله‌ های حفاظتی، دستگاه ‌های قطع کننده اضطراری و غیره است و از آن ها برای حفاظت از افراد و تجهیزات اماکن صنعتی استفاده می ‌شود.

تجهیزات برق صنعتی نقش مهمی را در عملکرد و کارایی صنایع بر عهده دارند. استفاده صحیح و کارآمد از این تجهیزات موجب بهبود عملکرد صنایع و کسب و کارها می شود و از نظر اقتصادی و ایمنی اهمیت دارد. در این مطلب از برقستان، به انواع این تجهیزات و کاربرد آن ها پرداخته می شود.

اهمیت خرید و انتخاب تجهیزات برق صنعتی با کیفیت

انواع تجهیزات برق صنعتی شامل چه مواردی است؟

این تجهیزات شامل مجموعه ‌ای از دستگاه ‌های الکتریکی مورد نیاز برای استفاده و کنترل برق صنعتی می باشد. از ‏جمله انواع تجهیزات برق صنعتی می توان به مواردی نظیر ترانسفورماتورها، کنتاکتورها، سوئیچ ‌ها، موتورها و ژنراتورها، سنسورها، رله‌ های حفاظتی و غیره اشاره کرد. ‏همچنین تجهیزات برق صنعتی، شامل دستگاه ‌های اندازه ‌گیری و کنترل برای نظارت بر وضعیت و ‏عملکرد سیستم ‌های برق صنعتی می باشد. در ادامه به طور خلاصه به این تجهیزات پرداخته می شود:

 کنتاکتور

کنتاکتور، یک کلید الکتریکی برای کنترل جریان برق در سیستم‌ های صنعتی است. از این دستگاه، برای قطع و وصل مدار از راه دور استفاده می شود. معمولاً کنتاکتورها دارای قابلیت حفاظت از تجهیزات در برابر اتصال‌کوتاه و بار اضافی هستند و به ایمنی سیستم ‌ها کمک می‌ کنند.

اینورتر

اینورترها در تجهیزات برق صنعتی نقش مهمی را ایفا می ‌کنند. وظیفه این تجهیز، تبدیل جریان مستقیم به متناوب با ولتاژ و فرکانس قابل تنظیم است. از اینورترها برای کنترل سرعت موتورها با استفاده از جریان متناوب، راه اندازی و کنترل دستگاه ‌های الکترونیکی قدرتی، مانند پمپ، فن، کمپرسور، نوار نقاله و غیره استفاده می‌ شود. استفاده از اینورتر باعث افزایش کارایی، کنترل دقیق و صرفه ‌جویی در مصرف انرژی می ‌شود.

قطعات برق صنعتی

بیمتال

بیمنتال، یک عنصر حساس به دما است. از بیمنتال در کنتاکتورها، رله ‌های حرارتی و غیره برای قطع جریان برق یا فعال سازی عملکردهای خاص، نظیر حفاظت در برابر جریان بالا یا گرمای اضافی، کنترل و حفاظت از مدارها استفاده می ‌شود.

رله کنترل فاز

رله کنترل فاز یکی از تجهیزات برق صنعتی مهم برای کنترل و محافظت از سیستم‌ های برقی با فازهای چندگانه است. این رله دارای توانایی تشخیص و کنترل وضعیت فازهای ورودی مانند فازهای A، B و C است. رله کنترل فاز با تشخیص مشکلاتی مانند عدم وجود فاز، دوفاز شدن، زمان بندی نامناسب فازها یا عدم توازن ولتاژ و قطع جریان برق و غیره از تجهیزات در برابر جریان بیش از حد محافظت می کند.

سافت استارت

از تکنولوژی سافت استارت، به عنوان یکی از انواع تجهیزات برق صنعتی برای شروع به کار نرم و آرام تجهیزات استفاده می شود. این تجهیز، قابلیت کنترل و تنظیم پارامترهای مختلف نظیر سرعت و جریان را دارد.

کنترلر سافت استارت

درایو DC و AC

درایو DC و درایو AC دو نوع درایو الکتریکیمورد استفاده برای کنترل سرعت و جریان موتورها هستند. در تجهیزات برق صنعتی، از درایو DC مبدل ‌های الکترونیکی، برای تبدیل جریان مستقیم به جریان متناوب و از درایو AC برای تبدیل جریان متناوب به مستقیم استفاده می‌ شود.

چراغ سیگنال

از چراغ سیگنال، برای نمایش و کنترل وضعیت‌ های مختلف ماشین ‌آلات، فرآیندها و سیستم‌ ها استفاده می شود. اپراتور با کمک چراغ سیگنال، متوجه وضعیت عملکرد تجهیزات می شود.

کنتاکتور خلا

کنتاکتور خلا یک قطعه الکترومکانیکی است که به عنوان یک سوئیچ الکتریکی عمل می کند. از این قطعه در سیستم های الکتریکی و الکترونیکی، برای قطع و وصل جریان برق در مدارها استفاده می شود. معمولا از کنتاکتور خلا در سیستم های توزیع برق بزرگ استفاده می شود.

خرید بهترین تجهیزات اتوماسیون و برق صنعتی

فیوز

فیوز یک قطعه حفاظتی مورد استفاده در تابلوی برق صنعتی است. هدف استفاده از فیوز، حفاظت از تجهیزات برقی در صورت بروز جریان بیش از حد مجاز است.

کلید محافظ جان RCD

کلید محافظ جان (RCD)، یکی از تجهیزات برق صنعتی است که از آن برای حفظ ایمنی افراد در مقابل خطرات ناشی از نشتی برق و حوادث الکتریکی مانند شوک الکتریکی استفاده می شود.

کلید مینیاتوری MCB

کلید مینیاتوری (MCB) دستگاهی اتوماتیک و قابل کنترل برای قطع و وصل برق است. این دستگاه قادر است، خطراتی مانند اتصال کوتاه و بار اضافی را تشخیص داده و در صورت لزوم، برق سیستم را به سرعت قطع کند.

کلید قطع کننده مدار مینیاتوری

کلید

از کلیدها در تجهیزات برق صنعتی، برای کنترل و مدیریت جریان برق استفاده می ‌شود. این کلیدها قادر به قطع ‏و وصل برق هستند و نقش مهمی را در تنظیم و کنترل تجهیزات و دستگاه ‌های صنعتی ایفا می‌کنند.‏

رله شیشه ای

یکی از تجهیزات تابلو برق صنعتی، رله شیشه ای است. ساختار این تجهیز، شبیه کنتاکتور است و در مدار فرمان برای جریان های کم مورد استفاده قرار می گیرد.

رله حفاظت موتور

یک دستگاه الکترونیکی برای حفاظت و کنترل موتورهای الکتریکی تجهیزات صنعتی است. هدف استفاده از رله حفاظت موتور، تشخیص و پیشگیری از وقوع خطراتی مانند اتصال کوتاه، بار اضافی، برگشت جریان (برگشت فاز)، تغییرات ولتاژ و جریان غیر معمول است.

قیمت تجهیزات تابلوی برق صنعتی

رله ضربه ای

رله ضربه ‌ای، یک دستگاه الکترومکانیکی برای کنترل جریان الکتریکی در مدار است. از رله ضربه ‌ای، برای کنترل بارهای بزرگ در سیستم ‌های برق صنعتی استفاده می شود. این رله ها، به عنوان سوئیچ ‌های قابل برنامه ‌ریزی و کنترل ‌پذیر عمل می‌ کنند.

بسته به نوع تابلوی برق و کاربردهای آن، می توان در ساختار تابلوی برق از تجهیزات دیگری نظیر کلید حرارتی MPCB، خازن، ترانس جریان CT، کلید چنج اور، دژنکتور، رگولاتور بانک خازنی، سرج ارستر، رله ارت فالت، کلید کامپکت اتوماتیک MCCB، کلید هوایی ACB و غیره استفاده کرد.

نکات مهم در خرید تجهیزات برق صنعتی

خرید تجهیزات برق صنعتی با کیفیت و مناسب، یک فرایند حیاتی است. تجهیزات برق صنعتی شامل تمامی ابزارها، دستگاه‌ ها و تجهیزات الکتریکی مورد نیاز برای تأمین، توزیع و مدیریت برق در محیط ‌های صنعتی می باشد. تهیه قطعات یدکی، از وقوع توقف های ناخواسته در خط تولید واحدهای صنعتی جلوگیری می کند. در زمان خرید تجهیزات برق صنعتی، توجه به نکات زیر اهمیت دارد:

  • بررسی نیازها: ابتدا باید نیازهای واحد را با دقت ارزیابی و مشخص کنید که به چه نوع تجهیزاتی نیاز دارید.
  • توجه به استانداردها و مشخصات فنی: باید در زمان خرید و انتخاب تجهیزات، به استانداردها و مشخصات فنی آن ها توجه کنید. مطمئن شوید که تجهیزات انتخابی، با استانداردهای صنعتی مربوطه سازگاری دارند و مشخصات فنی آن ها با نیازهای شما هماهنگ است.
  • توجه به کیفیت و قابلیت اطمینان: در زمان انتخاب تجهیزات برق صنعتی، باید به کیفیت و قابلیت اطمینان تجهیزات توجه کنید. مطمئن شوید که تجهیزات از برندهای معتبر تهیه شده و دارای گواهینامه‌ ها و استانداردهای لازم هستند.

تامین کننده تجهیزات تابلوی برق

  • عمر مفید و نگهداری: در زمان انتخاب تجهیزات برق صنعتی، به مواردی نظیر عمر مفید، الزامات نگهداری و خدمات پس از فروش تجهیزات توجه کنید. توجه کنید که قطعات یدکی و خدمات پس از فروش آن ها به راحتی در دسترس قرار داشته باشد.
  • قیمت تجهیزات تابلو برق صنعتی: معمولا این تجهیزات گران هستند. بنابراین، باید با مقایسه قیمت و عملکرد تجهیزات، تصمیمی بگیرید که تناسب بین کیفیت و قیمت برقرار شود.
  • سازگاری و یکپارچگی: اطمینان حاصل کنید که تجهیزات برق صنعتی مورد نظر، با سیستم‌ های فعلی سازگاری دارند و دارای قابلیت یکپارچگی و تعامل با سایر تجهیزات هستند.

می توانید با توجه به موارد فوق، از خرید یک تجهیز مناسب و با کیفیت اطمینان حاصل کنید. همچنین خرید از فروشگاه های معتبر و با سابقه نظیر برقستان موجب اطمینان از کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش خواهد شد.

خرید بهترین تجهیزات تابلوی برق از برقستان

چه مواردی بر قیمت انواع تجهیزات تابلو برق صنعتی اثر می گذارد؟

فاکتورهای مختلفی می توانند بر قیمت انواع تجهیزات تجهیزات تابلو برق صنعتی تاثیر بگذارند. برخی از این عوامل شامل اندازه و پیچیدگی تابلو، نوع قطعات و تجهیزات مورد استفاده قرار گرفته، استانداردها و مقررات، برند و کیفیت قطعات و غیره می ‌باشد.

خرید تجهیزات برق صنعتی از شرکت فنی مهندسی برقستان

فروشگاه برقستان با سال ها تجربه و تخصص در زمینه عرضه تجهیزات برق صنعتی، ارائه ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺑﺮقی ﻭ ﻣﮑﺎنیکی، مشاوره و اجرای ﺗﺄﺳﻴﺴﺎﺕ ﺍﻟﮑﺘﺮیکی ﻭ ﻣﮑﺎنیکی آماده ارائه خدمات به شما می باشد.

همچنین همکاران ما، دارای تخصص در زمینه تولید انواع تابلوی برق به صورت توکار، روکار، ایستاده، دیواری و در طرح های بارانی و آیپی دار می باشند. کلیه این موارد، با توجه به نظر کارفرما و طراحی خاص هر تابلو قابل سفارشی سازی است. بعنوان مثال شما می توانید، انواع تابلو برق های، با مشخصات مد نظر خود از جمله تابلو برق طرح ریتال از نوع روکار و بارانی در ابعاد مختلف را به برقستان سفارش دهید. سفارش شما در کمترین زمان ممکن آماده و به شما تحویل داده می شود.

کلیه محصولات و تجهیزات برق صنعتی این فروشگاه، با بهترین کیفیت، ضمانت اصالت کالا و خدمات پس از فروش عرضه می شوند. همچنین می توانید، در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی، با همکاران مجرب ما در برقستان تماس بگیرید.