تابلو برق فریم‌های سفارشی، محفظه‌هایی فلزی یا کامپوزیتی هستند که برای حفاظت از تجهیزات الکتریکی دربرابر عوامل محیطی و خطرات احتمالی، مانند گردوغبار، رطوبت، ضربه و شوک الکتریکی به کار می‌روند. این نوع تابلو برق‌ صنعتی، در ابعاد و اندازه‌های مختلف و با قابلیت‌های متنوع، مطابق با نیاز و سفارش مشتری طراحی و تولید می‌شود.

تابلو برق فریم سفارشی چیست؟

فریم تابلو برق، یک ساختار محافظتی است که در آن تجهیزات الکترونیکی و برقی قرار می‌گیرند تا با محافظت از عوامل جوی و خطرات مختلف، ایمنی افراد فراهم شود. این تابلوها، به‌صورت سفارشی توسط شرکت‌ها و تولیدکنندگان داخلی، طراحی و ساخته می‌شوند و باتوجه‌به نیازها و مشخصات مشتریان، قیمت‌های مناسبی دارند.

انواع بدنه تابلو برق فریم سفارشی

بدنه تابلو برق فریم‌های سفارشی، از جنس‌های مختلفی تهیه می‌شود:

  • بدنه کامپوزیت: این نوع فریم سفارشی، با بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی‌های اروپایی و از ترکیب الیاف شیشه و رزین‌های ترموست ساخته می‌شود. این فریم، دارای زیبایی و استحکام بی‌نظیری است و مطابق با استانداردهای آلمانی تولید می‌شود؛ همچنین، دارای طول عمر بالا، استحکام قابل‌توجه، مقاومت در برابر اشعه مضر خورشید و غیرقابل‌اشتعال هستند و از ویژگی‌هایی مانند مقاومت دربرابر زنگ‌زدگی و خوردگی نیز برخوردارند. این نوع بدنه، می‌تواند تا 18 کیلووات الکتریسته را عایق کند.
  • بدنه فلزی: جنس این نوع فریم‌ها، از فلز است و به‌راحتی قابل شکل‌دهی هستند. این فریم‌ها، از لحاظ هزینه مقرون‌به‌صرفه هستند و از رایج‌ترین انواع فریم‌های تابلو برق محسوب می‌شوند.
  • بدنه پلی‌کربنات: این نوع فریم‌ها، برای استفاده در داخل ساختمان‌ها مناسب هستند؛ زیرا بدنه پلی‌کربنات در معرض نور خورشید دچار پوسیدگی نمی‌شود. اجزای تشکیل‌دهنده فریم‌های پلی‌کربنات، شامل ترکیب الیاف کربن و رزین‌های ترموپلاستیک است.

تابلو برق فریم سفارشی

استانداردهای فریم تابلو برق

در ساخت بهترین تابلو برق فریم‌های سفارشی، از استانداردهای خاصی استفاده می‌شود:

  • رنگ فریم: از رنگ پودری الکترواستاتیک برای ساخت فریم تابلو برق استفاده می‌شود. ابتدا فریم را درون کوره قرار می‌دهند و سپس تمام قطعات آن را اسیدشویی می‌کنند و با استفاده از اسپری، به رنگ‌آمیزی آن می‌پردازند. در پایان، برای اطمینان از کیفیت فریم، تست رنگ ‌بر روی آن انجام می‌شود.
  • جنس فریم: علاوه‌بر ورقه گالوانیزه با پوشش ضدرنگ، می‌توان از مواد مختلفی مانند کامپوزیت و پلاستیک برای ساخت بدنه تابلو برق فریم‌های سفارشی استفاده کرد.
  • ابعاد و ضخامت فریم تابلو برق: فریم‌ها، در ابعاد متنوعی طراحی و ساخته می‌شوند و هر یک از آن‌ها دارای ضخامت استاندارد خاصی است.

کاربرد تابلو برق فریم سفارشی

موارد زیر از مهم‌ترین کاربردهای فریم تابلو برق به‌شمار می‌آیند:

  • ایجاد امنیت دربرابر شوک الکترونیکی برای افرادی که با تابلو برق در تماس هستند.
  • محافظت از قطعات داخلی تابلو برق دربرابر عوامل محیطی و جوی
  • حفظ امنیت تجهیزات برقی درون تابلو برق دربرابر ضربات احتمالی از سوی افراد
  • ایجاد زیبایی در محیطی که تابلو برق در آن نصب شده است.
  • ارتقا چیدمان منظم و اصولی در فریم تابلو برق، به‌منظور جلوگیری از هرگونه به هم‌ریختگی تجهیزات
  • توزیع مساوی برق به‌تمامی نقاط ساختمان

کاربرد تابلو برق فریم سفارشی

خرید تابلو برق فریم سفارشی از برقستان

اگر به‌دنبال خرید تابلو برق فریم سفارشی باکیفیت بالا و قیمت مناسب هستید، برقستان به‌عنوان سازنده تابلو برق بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. این شرکت، با سابقه درخشان در تولید انواع تابلو برق، مفتخر است که نیازهای شما را در زمینه تابلو برق‌های فریم سفارشی به‌طور کامل برآورده کند.

برقستان، با استفاده از تجهیزات پیشرفته و متخصصان مجرب، به تولید تابلو برق‌های فریم سفارشی در ابعاد و اندازه‌های مختلف و با استفاده از مرغوب‌ترین مواد اولیه می‌پردازد؛ همچنین، این شرکت امکان ارائه دریافت مشاوره رایگان در زمینه انتخاب تابلو برق مناسب با نیازتان فراهم کرده است.