تابلو برق بوستر آبرسانی برای تأمین نیروی اولیه پمپ آب مورد استفاده قرار می‌گیرد تا در آتش سوزی بتوان آب موردنیاز برای خاموش کردن ‌آتش را تأمین نمود. بر این اساس مهم‌ترین کاربرد تابلو برق بوستر در آتش نشانی و آبرسانی است. تابلو برق قدرت تنظیم جریان برق برای قطع یا وصل جریان و تأثیر روی عملکرد پمپ را داراست. نه تنها در آتش نشانی و حتی در ساختمان‌ها در صورتی که جریان آب کم باشد، می‌توان از این نوع تابلو استفاده کرد. تابلو برق به صورت خودکار تنظیمات را کنترل کرده و نیاز به تنظیم دستی ندارد.

برای عملکرد مناسب پمپ آبرسانی، باید از تابلو برق کمک بگیرید. تابلو برق به عنوان یک منبع تغذیه برای پمپ‌ها محسوب شده و انرژی لازم برای عملکرد مناسب آن‌ها را تأمین می‌کند. تابلو برق بوستر کاربرد‌های مختلفی در صنایع و بخش خانگی دارد که باعث افزایش تولید آن در کشور شده است. یک بخش مهم در این نوع از تابلو‌های برق، مدار فرمان است که کنترل عملکرد تابلو را در دست دارد. مدار فرمان دستورات را به صورت سیگنال به اجزای تابلو منتقل می‌کند.

جهت دریافت مشاوره شماره تماس خود را ثبت کنید

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

تابلو برق بوستر خانگی برای تأمین آب ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد و با توجه به نیاز آن ساختمان انتخاب می‌شود. میزان کارکرد تابلو با توجه به مصرف آب و دبی موردنیاز پمپ مشخص خواهد شد. در ایستگاه‌های آتش نشانی از تابلو برق بوستر بزرگ استفاده می‌شود که کارایی متفاوتی با انواع خانگی آن دارند. در این دستگاه‌ها از پمپ استفاده می‌شود تا همیشه آب مورد نیاز برای عملیات فراهم شود.

ما در مجموعه برقستان کار ساخت تابلو برق صنعتی را انجام می‌دهیم. محصولات تولید شده در مجموعه همه کیفیت بالایی دارند و می‌توانید با خیال راحت خرید تابلو برق بوستر آبرسانی را انجام بدهید. برای آشنایی بیشتر با این نوع تابلو برق بوستر آبرسانی در ادامه با ما همراه باشید.

تابلو برق بوستر آبرسانی

تابلو برق بوستر آبرسانی چیست؟

تابلو برق بوستر نوعی تجهیزات برقی است که برای تأمین جریان الکتریکی به سیستم آبرسانی استفاده می‌شود. این تابلو برق با استفاده از پمپ‌های برقی، تقویت‌کننده‌ها و کنترلر‌ها، نیروی مورد نیاز برای انتقال آب را ایجاد می‌کند. زمانی که جریان آب در سیستم آبرسانی کمتر از حد نیاز باشد، تابلو برق آبرسانی وظیفه افزایش جریان را بر عهده می‌گیرد، به طوری که جریان آب به صورت مشخص افزایش می‌یابد. این عمل باعث بهبود کارایی سیستم آبرسانی و افزایش فشار آب در شبکه می‌شود.

همچنین، در صورتی که جریان آب از حد نیاز بیشتر باشد، تابلو برق آبرسانی به گونه‌ای عمل می‌کند که جریان الکتریکی به پمپ‌ها کاهش یابد. این موضوع باعث کاهش دبی آب و ایجاد تعادلی بین پخش آب در سیستم آبرسانی می‌شود. تابلو برق بوستر آبرسانی وظیفه ایجاد تعادل بین جریان آب و جریان الکتریکی در سیستم آبرسانی را دارد و به بهبود کارکرد این سیستم کمک می‌کند.

انواع تابلو برق بوستر آبرسانی

قیمت تابلو برق بوستر آبرسانی

قیمت تابلو برق بوستر آبرسانی تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد. شما ابتدا باید نیاز‌های خود مانند میزان جریان آب را مشخص کرده و بعد اقدام به خرید تابلو برق بوستر کنید. یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های تعیین‌کننده قیمت در تابلو برق بوستر توان نامی دستگاه است. توان نامی بر حسب کیلو وات مشخص می‌شود و هرچه در تابلو بیشتر باشد، قطعاً قیمت نیز افزایش پیدا می‌کند. استفاده از تابلو با توان نامی بالا در کاربرد‌های صنعتی و ‌آتش نشانی رایج است. برای مصارف خانگی نیاز به تابلو برق با توان خیلی بالا نیست.

فاکتور بعدی تعیین‌کننده قیمت جریان نامی است. جریان نامی تابلو با قیمت رابطه مستقیم دارد و هر چه جریان بیشتر باشد، قطعاً قیمت نیز بالا می‌رود. تابلو برق با قدرت جریان پایین، اندازه کوچکی دارد و برای مصارف بزرگ مناسب نیست. با توجه به جریان مورد نیاز، می‌توانید نوع تابلو برق را مشخص نمایید. وجود کاور قابل تغییر در بوستر می‌تواند روی قیمت تأثیر داشته باشد.

عامل دیگر گارانتی و خدمات پس از فروش است. یک فروشگاه که خدمات و گارانتی مناسبی ارائه می‌دهد، قطعاً قیمت بالاتری را به دلیل کیفیت خدمات، دریافت می‌کند. پرداخت هزینه بیشتر در قبال دریافت یک محصول با کارایی و طول عمر بالا کاملاً مناسب است. موارد دیگری مانند برند، جنس بدنه، ابعاد مورد نیاز تابلو، قابلیت‌های خاص همگی روی قیمت تأثیر دارند. برای اطلاع از قیمت‌های جدید با کارشناسان ما در برقستان تماس بگیرید.

خرید تابلو برق بوستر آبرسانی

نصب تابلو برق بوستر آبرسانی

برای نصب و استفاده از تابلو برق بوستر آبرسانی باید به نکات نصب درست این دستگاه توجه داشته باشید. این نکات شامل:

  • باید میزان برق موردنیاز تابلو برق بوستر را تأمین کنید، این میزان روی بدنه دستگاه نوشته شده است. در صورتی که جریان برق ورودی به اندازه کافی نباشد، دستگاه عملکرد مناسبی از خود نشان نمی‌دهد. در هنگام نصب میزان جریان برق ورودی را اندازه‌گیری کرده و با استاندارد دستگاه مقایسه نمایید.
  • برای نصب به دمای داخلی تابلو و محیط توجه کنید. اگر دمای محیط خیلی بالا باشد، ممکن است منجر به ‌آتش سوزی تابلو شود. در این صورت تابلو باید در محیط داخل نصب شده و از خنک‌کننده‌ها برای تنظیم دما استفاده نمود. در صورت سرد بودن بیش از حد نیز تابلو برق بوستر نمی‌تواند عملکرد خود را به درستی انجام بدهد.
  • محل نصب تابلو برق آبرسانی باید دور از کنتور آب و گاز قرار بگیرد تا هیچ گونه مشکل و ‌آتش سوزی به وجود نیاید. تابلو باید از آب و رطوبت دور بماند و آن را در محیطی که مرطوب است قرار ندهید. ورود آب به درون تابلو می‌تواند عملکرد آن را به طور کامل مختل کرده و تابلو را بسوزاند.

انواع مدار فرمان بوستر آبرسانی

بوستر آبرسانی دارای دو نوع مدار فرمان است که با توجه به موقعیت‌های مختلف می‌توانید از یک نوع استفاده کنید. انواع مدار بوستر آبرسانی شامل:

  • مدار فرمان بوستر آبرسانی دور ثابت: طراحی اولیه این مدار بسیار ساده است و کارایی خیلی خوبی از خود نشان می‌دهد. در این مدار دو پمپ مورد استفاده قرار می‌گیرد و کنترل این پمپ‌ها به عهده مدار فرمان تابلو است.
  • مدار فرمان آبرسان دور متغیر: در این مدار از سنسور‌های فشار آنالوگ استفاده می‌شود که کارایی بسیار دقیقی دارند. درایو‌های موجود در این مدار کار کنترل سیستم را بر عهده دارند.

مدار فرمان بوستر آبرسانی

قابلیت‌های تابلو برق بوستر پمپ آبرسانی

در اینجا به بررسی قابلیت‌های تابلو برق بوستر پمپ آبرسانی می‌پردازیم:

  • امکان استفاده از برق تک فاز و سه فاز با توجه به ساختار تابلو برق
  • قابلیت نصب کردن پرشر سویئچ روی تابلو
  • امکان وصل کردن تابلو به سیستم‌های هوشمند ساختمانی
  • صرفه‌جویی در مصرف برق به دلیل داشتن حالت sleep
  • وجود آلارم روی دستگاه برای اطلاع دادن ایرادات
  • امکان بررسی وضعیت پمپ‌ها و اطلاع رسانی خرابی آن‌ها
  • قابلیت سفارشی‌سازی به صورت دور ثابت و دور متحرک
  • دارای کنترل فاز داخلی برای جلوگیری از آتش سوزی در تابلوی برق
  • تنظیم میزان آب موجود در مخزن به وسیله تابلو برق
  • قابلیت نصب تابلو برق برای کنترل حداکثر شش عدد پمپ بزرگ

تجهیزات به کار رفته در تابلو برق بوستر آبرسانی

تجهیزات بسیار مختلفی در تابلو برق بوستر آبرسانی وجود دارد که کارایی آن را چندین برابر کرده است. با استفاده از این تجهیزات پمپ‌ها به روزرسانی شده و قابلیت‌های خیلی خوبی پیدا می‌کنند. تابلو برق‌های ساخته شده در مجموعه برقستان همگی از تجهیزات درجه یک هستند. تجهیزاتی مانند درایو به تابلو برق اضافه شده و کارایی و دقت آن را چندین برابر افزایش می‌دهد.

کنترلر موجود در دستگاه برای کنترل کردن عملیات‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و نصب آن روی تابلو تأثیر بسیار خوبی در عملکرد سیستم آبرسانی دارد. تجهیزات دیگری مانند فیوز‌ها و کنتاکتور‌ها نیز به تابلو در کنترل جریان برق کمک خیلی زیادی می‌کنند و وجود آن‌ها در تابلو برق بوستر ضروری است.

تجهیزات تابلو برق بوستر آبرسانی

راهنمای خرید تابلو برق بوستر آبرسانی از برقستان

با خرید تابلو برق بوستر آبرسانی از مجموعه برقستان یک محصول با کارایی عالی را به دست خواهید آورد. برقستان به عنوان سازنده تابلو برق صنعتی توانسته این محصولات را با بالاترین سطح کیفی راهی بازار کند. هنگام سفارش تابلو برق باید به موارد مختلفی توجه داشته باشید تا بهترین محصول را با توجه به نیاز‌های خود خریداری و مورد استفاده قرار بدهید.

متریال استفاده شده در تابلو برق کیفیت آن را نشان می‌دهد. وزن مناسب و ابعاد تابلو برق باید با توجه به نیاز‌های شما و محل نصب انتخاب شود. مواردی مثل نحوه نصب، تطبیق‌پذیری تابلو با نیاز شما، سازنده تابلو، مقاومت در شرایط آب و هوایی مختلف را مدنظر قرار بدهید. برقستان با رعایت تمام این فاکتور‌ها بهترین تابلو برق‌های ایران را در اختیار شما قرار خواهد داد. بر این اساس خرید تابلو برق آبرسانی از برقستان بهترین انتخاب برای شما است.

اینجا در شرکت فنی مهندسی تجهیز بنا گستر برقستان با یک دهه فعالیت مستمر در این حوزه انواع تابلو برق تولید می‌شود. تمامی محصولات طبق استانداردهای جهانی طراحی و ساخته می‌شوند. مشتریان برقستان از خرید خود راضی بوده و از کیفیت محصولات بسیار تعریف می¬کنند. محصولاتی از جمله تابلو برق بوستر آبرسانی، تابلو برق پی ال سی، تابلو برق بانک خازن و غیره در اینجا به فروش می‌رسد. برای خرید و کسب اطلاع از قیمت تابلو برق بوستر آبرسانی با ما تماس بگیرید.

5/5 - (3 امتیاز)