تابلو برق سلول چیست؟

تابلو برق سلول دستگاهی است که تقریباً در تمام صنایع کاربرد داشته و از ورود جریان برق اضافی و ولتاژهای نامتعارف به تجهیزات الکترونیکی جلوگیری می‌کند. به دلیل وظیفه بسیار سنگین و مهمی که تابلو برق‌ها دارند، امروزه انواع مختلفی از آن‌ها تولید شده‌اند تا افراد بتوانند متناسب با نیاز خود، بهترین مدل را انتخاب کنند تا دستگاه آن‌ها بیشترین بازدهی را داشته باشد. تابلو برق سلول یکی از انواع تابلو برق‌ها است. این نوع از تابلو برق ویژگی‌های بسیار زیادی داشته و در زمینه‌های مختلفی می‌توانید از آن استفاده کنید.

اگر قصد تهیه یک تابلو برق جدید را دارید، بهتر است با مشخصات و ویژگی‌های تابلو برق سلول آشنا شوید؛ چرا که ممکن است این نوع از تابلو برق برای شما بهترین گزینه باشد. در ادامه با بررسی کامل و دقیق انواع تابلو برق سلولی همراه ما باشید.

تابلو برق سلول چیست؟

آشنایی با تابلو برق سلول

تابلو برق سلول یکی از انواع تابلو برق‌ها است که به دلیل برخورداری از ویژگی‌ها و مزایای بسیار زیاد در صنایع مختلف به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع از تابلو برق صنعتی در سیستم‌های قدرت، توزیع و کنترل مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دستگاه‌ها با توجه به سلیقه و درخواست مشتری به صورت پیچ و مهره یا جوشی ساخته می‌شوند. همچنین درجه حفاظت IP آن‌ها نیز مطابق با میل کارفرما تعیین می‌شود.

انواع تابلو برق سلولی

تابلو های برق سلولی انواع مختلفی دارند. هر یک از این تابلو برق‌ها ساختار منحصر به فردی داشته و در زمینه‌های مشخصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه انواع تابلو برق سلولی را برای شما شرح داده ایم.

آشنایی با تابلو برق سلول

تابلو برق سلولی جوشی

در این نوع از تابلو برق سلولی، تمام بدنه تابلو برق به صورت یکپارچه به هم دیگر جوش داده می‌شوند. این نوع از تابلو برق‌ها عموماً دارای مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربه و عوامل مختلف جوی هستند.

تابلو برق سلولی پیچ و مهره

قسمت بیرونی تابلو برق‌های سلولی پیچ و مهره، مانند تابلو برق سلولی جوشی به طور کامل و یکپارچه جوش داده می‌شوند. اما اجزای داخلی آن با استفاده از پیچ و مهره در جای خود تعبیه می‌شوند. استفاده از پیچ و مهره برای نصب اجزای داخلی این تابلو برق‌ها باعث می‌شود تا امکان جابه جایی و ایجاد تغییر در قطعات داخلی آن‌ها فراهم شود و افراد بتوانند با توجه به نیاز خود، قطعات را تعویض یا جابه جا کنند.

تابلو برق سلولی ریتال

در این نوع از تابلو برق‌ها قسمت‌های داخلی و خارجی هر دو با استفاده از پیچ و مهره به هم دیگر متصل شده اند. همچنین افراد می‌توانند در صورت نیاز چندین تابلو برق سلولی ریتال را به یکدیگر متصل کنند. تابلو برق سلولی ریتال بیشترین مقاومت را در برابر ضربه و نفوذ آب دارد. اگر به دنبال تابلو برقی هستید که عمر مفید و کارایی بسیار بالایی داشته باشد، تهیه تابلو برق سلولی ریتال بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

مقایسه انواع تابلو برق سلولی

بسیاری از افراد در هنگام مواجهه با انواع مختلف تابلو برق‌های سلولی این سوال در ذهنشان ایجاد می شود که کدام یکی از این این تابلو برق‌ها نسبت به بقیه بهتر هستند. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید بایستی بدانید که هیچ یک از این دستگاه‌ها نسبت به دیگری برتری ندارند. بلکه هر یک از آن‌ها ساختار منحصر به فردی داشته و از ویژگی‌هایی برخوردارند. از این رو در زمینه‌های خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شما هم در انتخاب یک نوع تابلو برق سلولی بهتر است مدل خود را مطابق با نیازهایتان و متناسب با زمینه کاری که دارید، انتخاب کنید تا محصول شما کیفیت و کارایی لازم را از خود نشان دهد.

نکات مهم در خرید تابلو برق سلولی

به دلیل وجود تنوع بسیار بالای تابلو برق‌های سلولی، افراد در هنگام خرید این دستگاه‌ها دچار مشکلاتی می‌شوند. از این رو ما تصمیم گرفته ایم تا در این بخش به طور کلی تمام نکاتی که لازم است تا از خرید تابلو برق سلولی بدانید را برای شما شرح دهیم:

• در ابتدا یک فروشنده معتبر و قابل اعتماد مانند فروشگاه برقستان را برای خرید خود انتخاب کنید.
• مشخصات فنی و قطعاتی که در داخل تابلو برق به کار رفته اند را به خوبی بررسی کنید.
• ابعاد و اندازه‌های محفظه و جنس آن را کنترل کنید.
• از افراد با دانش و متخصص در این زمینه مشورت بگیرید.

بهترین راه برای تهیه یک تابلو برق سلول، ساخت سفارشی آن است. از این طریق دستگاه شما کیفیت و کارایی بسیار بالایی نسبت به مدل‌های آماده خواهد داشت.

نکات مهم در خرید تابلو برق سلولی

مشخصات فنی تابلو برق سلولی و ساختار بدنه و اسکلت تابلو

محفظه تابلو برق سلول را می‌توان از جنس‌های مختلف ساخت. برای ساخت بدنه و اسکلت اصلی این دستگاه‌ها می‌توان از انواع فلزها، پلاستیک، چوب و… استفاده کرد. بعد از ساخت محفظه بایستی قطعات مختلف را جمع آوری کرد. برای ساخت تابلو برق سلول از اجزا و قطعات مختلفی استفاده می‌شود.

ترانس‌های اندازه گیری جریان، کنتاکتور، مچی نگهدارنده کابل، فیوز، ترمینال، کانال عبور سیم، شینه، رله، تایمر، کلید، PLC و… از مهم‌ترین قطعات استفاده شده برای ساخت تابلو برق سلولی هستند. توجه داشته باشید مشخصات فنی یک تابلو برق سلولی به طور مستقیم به قطعات و اجزای استفاده شده در آن بستگی دارد.

مشخصات فنی تابلو برق سلولی و ساختار بدنه و اسکلت تابلو

ابعاد استاندارد تابلو برق سلولی

شما می‌توانید ابعاد و اندازه‌های مختلفی را برای تابلو برق سلولی تعیین کنید. اما لازم است تا مشخصات مختلف مانند طول، عرض و عمق این تابلوها با یکدیگر متناسب باشند. از این رو ما در ادامه جدول ابعاد استاندارد تابلو برق سلولی را برای شما آماده کرده ایم.

نوع تابلوابعاد صفحه مونتاژ و عمقابعاد تابلو
عمق مفیدعرضارتفاععمقعرضارتفاع
تابلو دیواری152537173040
253637274040
203547224050
254547275050
204057224560
255557276060
204567225070
255777276080
286785307090
22565972770100
31751173380120
تابلو ایستاده50501906060210
50701906080210
70701908080210

شما می‌توانید با توجه به محیط کاری خود به سفارش یا خرید تابلو برق سلول مناسب، اقدام کنید. ابعاد و اندازه‌های تابلو برق یک موضوع مهم بوده و حتماً باید در هنگام تعیین آن دقت و حساسیت کافی داشته باشید.

ابعاد استاندارد تابلو برق سلولی

قیمت تابلو برق سلولی

یکی از مهم‌ترین سوالات افرادی که به خرید تابلو برق سلول علاقه دارند، قیمت و هزینه‌های لازم برای آن است. در واقع افراد دوست دارند با صرف کم‌ترین هزینه ممکن، یک دستگاه مناسب و با کیفیت تهیه کرده و بتوانند تا سالیان سال از آن استفاده کنند. حقیقت آن است که قیمت تابلو برق سلولی به عوامل مختلف و زیادی بستگی دارد. از این رو نمی‌توان یک قیمت مشخص و معین را برای این دستگاه تعیین کرد.

مهم‌ترین عواملی که بر روی قیمت انواع تابلو برق سلولی اثر می‌گذارند، عبارت اند از:

• جنس محفظه
• ابعاد و اندازه‌های تابلو برق
• قطعات و تجهیزات تعبیه شده در آن
• روکار یا تو کار بودن
• ایستاده یا دیواری بودن
• فروشنده

همان طور که مشاهده کردید عوامل بسیار زیادی هستند در هنگام خرید تابلو برق سلول قیمت آن را تحت تاثیر قرار می‌دهند. اگر قصد خرید یکی از این دستگاه‌ها را دارید، بهتر است قبل از انجام این کار، هزینه‌های آن را از چند فروشگاه معتبر مختلف استعلام بگیرید تا از هزینه‌های دقیق تهیه این دستگاه آگاه شوید. اگر به دنبال خرید یک تابلو برق سلول با کیفیت و مقرون به صرفه هستید، فروشگاه برقستان می‌تواند محصولات مد نظر شما را برایتان فراهم کند.

سفارش تابلو برق سلولی

یکی از بهترین راه‌های تهیه تابلو برق‌های سلولی، ساخت سفارشی آن است. در این روش کارفرما اطلاعاتی درباره تابلو برق سلولی که مد نظر دارد را به فروشنده بازگو می‌کند. فروشنده نیز مطابق با توضیحات ارائه شده توسط مشتری و متناسب با نیازهایی که وی دارد، ابعاد و اندازه و جنس محفظه را انتخاب می‌کند.

سپس قطعات و تجهیزات مورد نیاز برای برآورد ساختن انتظارات مشتری بر روی محفظه تعبیه می‌شوند. با سفارش تابلو برق سلولی، دستگاه شما می‌تواند بالاترین راندمان کاری را از خود به نمایش بگذارد. همچنین هزینه‌های لازم برای خریدی آن نیز به شدت کاهش می‌یابد.

خرید تابلو برق سلولی از فروشگاه اینترنتی برقستان

خرید تابلو برق سلولی از شرکت فنی مهندسی برقستان

برای خرید تابلو برق سلول تنها کافی است که به فروشگاه اینترنتی برقستان مراجعه کنید. فروشگاه برقستان با تکیه بر دانش و تخصص چندین ساله خود می‌تواند تابلو برق‌های مد نظر شما را با بهترین کیفیت و بالاترین راندمان برایتان تهیه کند. یکی از قابلیت‌های بسیار مهم این فروشگاه امکان سفارش تابلو برقی سلولی است. به این صورت که شما می‌توانید بسته به نیاز خود و زمینه کاری که دارید، یک تابلو برق سلولی را سفارش دهید تا فروشگاه با توجه به نیاز شما قطعات و تجهیزات مورد نیازتان را در داخل محفظه تابلو ها تعبیه کند.

در واقع سفارش و خرید تابلو برق سلول از فروشگاه اینترنتی برقستان علاوه بر بهره مندی از یک تابلو برق بسیار با کیفیت، هزینه‌های بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه ای را نیز بابت آن پرداخت خواهید کرد. شایان ذکر است که شما می‌توانید پارامترهای مختلف تابلو برق سلولی خود نظیر توکار یا روکار بودن، دیواری یا ایستاده، ابعاد و اندازه محفظه و… را تعیین کنید تا فروشگاه اینترنتی برقستان با توجه به توضیحات شما، تابلو برق مدنظرتان را در کم‌ترین زمان ممکن آماده کند.

5/5 - (5 امتیاز)