تجهیز بنا گستر برقستان، سازنده تابلو برق های صنعتی و ساختمانی

تجهیز بنا گستر برقستان، سازنده تابلو برق های صنعتی و ساختمانی

تابلو برق بوستر پمپ چیست و چگونه کار می‌کند؟

تابلو برق بوستر پمپ چیست

فهرست محتوا

بوستر که به آن پمپ بوستر نیز گفته می‌شود یک نوع پمپ است که افراد از آن برای بیشتر شدن فشار آب در سیستم‌های آبدهی استفاده می‌کنند. این پمپ‌ها معمولا در اماکنی که نیاز به افزایش فشار آب در سیستم آبدهی وجود دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بوسترها به طور معمول در هتل‌ها، ساختمان‌های بلند، سیستم‌های آبدهی شهری و بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه اطلاعات بیشتری را در مورد تابلو برق بوستر پمپ در اختیار شما قرار می‌دهیم تا هنگام خرید با اعتماد به نفس کامل محصول ایده‌آلی را تهیه کنید.

تابلو برق بوستر پمپ آبرسان چیست؟

تابلو برق بوستر پمپ به تابلو برقی گفته می‌شود که برای تأمین فشار آب مصرفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور کلی برای تامین آب مصرفی اغلب مجتمع‌های اداری و تجاری و… از پمپ‌های مخصوص استفاده می‌شود. برخی از مواقع، پمپ‌ها نمی‌توانند فشار مورد نیاز را به تنهایی تأمین کنند و در چنین مواقعی استفاده از بوستر پمپ آب احساس می‌شود. این بوستر پمپ‌ها از چندین پمپ مختلف تشکیل شده‌اند که فشار آب را بخش‌های مختلف به شدت افزایش می‌دهند.

در کنار بستر پمپ‌ها از تابلوهای به خصوصی نیز به نام تابلو برق بوستر پمپ استفاده می‌شود که وظیفه این تابلوها تنظیم عملکرد پمپ‌ها است. با استفاده از این تابلوها می‌توانید به راحتی درصد برق ورودی را کنترل کنید. این تابلوها دارای قابلیت تنظیم هستند و این تنظیمات نیز برای استفاده از انرژی به میزان استاندارد صورت می‌گیرد. هنگام استفاده از این تابلو برق باید به نوع کاربرد آن دقت داشته باشید و با توجه به ویژگی‌های تابلو آن را برای پمپ‌ها با مشخصات خاص و متنوع مورد استفاده قرار دهید.

اگر تا به حال دقت کرده باشید، در ورودی تمامی ساختمان‌ها یک تابلو برق وجود دارد که به منظور کنترل برق واحدهای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. همین تابلو برق‌ها نیز با هدف مدیریت جریان برق ورودی به الکتروموتورها و پمپ‌ها استفاده می‌شوند.

این برق‌ها به منظور کنترل جریان برق طراحی شده‌اند و با استفاده از آن‌ها هیچ گاه امکان ندارد که درصد بسیار زیادی از انرژی فقط به یک قسمت پمپ وارد شود، بلکه این انرژی به تمامی بخش‌ها منتقل می‌شود. اگر قصد خرید این محصول را دارید و قیمت آن برایتان اهمیت دارد، باید بدانید که قیمت تابلو برق بوستر پمپ با توجه به نوع برند و کاربردی که دارد، تعیین می‌شود.

تابلو برق بوستر پمپ آبرسان چیست

اجزای تشکیل دهنده تابلو برق بوستر پمپ آبرسان چیست؟

تابلو برق بوستر پمپ جزو یکی از پرکاربردترین انواع تابلوهای کنترل موتور در بوستر است. این تابلوهای پرکاربرد متشکل از بخش‌های بسیار مختلفی هستند که هر کدام از این تجهیزات و قطعات نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند. برای تابلو برق صنعتی به طور کلی استانداردهای بسیار متعددی به کار رفته‌اند و این طراحی به گونه‌ای است که تمامی تجهیزات و قطعات به راحتی در درون باکس قرار می‌گیرند.

رله

رله جزو یکی از اصلی‌ترین اجزای تشکیل دهنده تابلو برق بوستر پمپ است که با هدف‌های مهمی استفاده می‌شود. به طور معمول رله در مواقع بسیار حساس مانند زمان‌های بروز خطرات و حوادث فرمان وصل و یا قطع را صدور می‌کند.

کنترل فاز

کنترل فاز جزو یکی از قطعات بسیار مهم حفاظت کننده موتور است. به طور کلی اختلاف نوسان و ولتاژ تحت تأثیر شرایط خاصی بروز می‌کند که می‌تواند آسیب‌های بسیار زیادی را به موتور برساند.

تایمر

در برخی از مواقع لازم است تا تابلو برق‌ها به صورت خودکار و در طی بازه‌های زمانی خاص عمل کنند. در درون تابلو برق بوستر پمپ، به طور کلی یک سری تایمرهای به خصوص وجود دارد تا در یک زمان خاص به طور خودکار وارد عمل شود.

کلید

در اغلب تجهیزات و قطعات الکترونیکی، برای قطع و وصل جریان مدار از کلیدهای مخصوص استفاده می‌شود. در تابلو برق‌هایی که در حوزه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند، به یک کلید خاص برای قطع و وصل جریان مدار نیاز است.

چراغ سیگنال

روی تابلو برق بوستر پمپ آبرسانی یک سری چراغ‌های به خصوص با نام چراغ سیگنال وجود دارد که به طور معمول روی درب تابلو قرار می‌گیرند. با استفاده از این چراغ‌ها می‌توانید روشن و یا خاموش بودن قطعات الکترونیکی درون تابلو را به خوبی متوجه شوید.

بیشتر بخوانید  نحوه طراحی تابلو برق ایزوله بیمارستانی

کنتاکتورها

کنتاکتورها یکی از قطعات بسیار مهم در تابلو برق‌ها هستند و وظیفه مدیریت و کنترل فاز ورودی به تابلو برق بوستر پمپ را برعهده دارند. در اصل این مدیریت به منظور جلوگیری از جابه جایی فازهای مختلف و یا تقارن آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فیوز

فیوز نیز وظیفه حفاظت را برعهده دارد و معمولا در تابلو برق‌ها به منظور حفاظت از تابلو در برابر جریان‌های بیش از حد و اتصال‌های کوتاه استفاده می‌شود.

اجزای تشکیل دهنده تابلو برق بوستر پمپ آبرسان

مزایای استفاده از تابلو بوستر پمپ در صنعت

برخی از مزایای تابلو بوستر پمپ برای صنایع به صورت زیر است:

کنترل بهتر

تابلو برق برای الکتروموتور و پمپ به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید کنترل و مدیریت بهتری روی این دستگاه‌ها داشته باشید. شما می‌توانید پارامترهای مختلفی مانند جریان آب و فشار را مدیریت کنید، از روش و خاموش بودن پمپ‌ها مطلع شوید و علاوه بر آن نیز به زمانبندی درست برای برنامه ریزی بپردازید.

حفاظت و ایمنی

تابلو برق بوستر پمپ حفاظت‌های مختلفی را شامل می‌شود که به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید از الکتروموتور و پمپ در برابر خطرات احتمالی حفاظت کنید. برخی از این محافظت‌ها شامل حفاظت از جریان‌های بیش از اندازه، سیستم حفاظت از ولتاژ و فاز بیش از حد و همچنین محافظت از ترمیم خودکار می‌شوند. این حفاظت‌ها مانع وارد شدن هر گونه آسیبی به الکتروموتور و پمپ شده و عمر مفید آن‌ها را نیز افزایش می‌دهند.

بررسی مزیت‌های نصب تابلو برق پمپ و الکتروموتور

در زیر می‌توانید با مزایای نصب تابلو برق پمپ و الکتروموتور آشنا شوید:

بهره‌وری بهتر

با نصب تابلو برق با استفاده از کنترلرها و سنسورها، می‌توانید در بهره‌وری پمپ‌ها، سیستم آبی و الکترموتورها بهبود قابل توجهی را مشاهده کنید. با مدیریت بهینه جریان آب، فشار و استفاده درست از انرژی می‌توانید میزان مصرف انرژی را کاهش دهید و هزینه‌های عملیاتی را نیز پایین بیاورید. علاوه بر این مورد با کنترل پمپ و الکتروموتور می‌توانید تعطیلی ناگهانی و خرابی را کاهش دهید.

راحتی در عیب‌یابی و نگهداری

نصب تابلو برق در الکتروموتور و پمپ می‌تواند موجب نگهداری و عیب‌یابی ساده‌تر شود. با استفاده از تابلوبرق می‌توان به صورت سریع‌تر و دقیق‌تر علت نقص و خرابی را تشخیص داد و به تعمیر آن پرداخت.

علاوه بر این مورد تعویض و نگهداری قطعات نیز راحت‌تر خواهد بود. بدین صورت هزینه تعمیرات را نیز پایین می‌آورد و سوددهی و بهره‌وری نیز بیشتر می‌شود. در حالت کلی نصب تابلو برق بوستر پمپ برای الکتروموتور و پمپ نقش بسیار مهمی را در حفاظت، کنترل، ایمنی سیستم آبی و بهره‌وری ایفا می‌کند.

جمع‌بندی

تابلو برق‌های بوستر پمپ در واقع کاربردی‌ترین تابلو برق صنعتی هستند. در مواقعی که به تامین فشار آب در سیستم آبدهی نیاز باشد، باید بوستر پمپ آب مورد استفاده قرار گیرد. به طور کلی تابلو برق بوستر پمپ یک نوع پمپ تقویت کننده است که به منظور افزایش فشار آب و یا هر نوع سیال دیگری استفاده می‌شود. به طور معمول صنایع از برای کنترل بوستر از تابلو برق استفاده می‌کنند و به طور معمول می‌توانید آن را در ایستگاه‌های آتش‌نشانی و ساختمان‌ها مشاهده کنید. برای کنترل بوستر، مدار فرمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سوالات متداول

اجزای تابلو برق بوستر پمپ کدامند؟

از اجزای تابلو برق بوستر پمپ می‌توان به فیوز، رله، چراغ سیگنال، تایمر و… اشاره کرد.

تابلو برق بوستر پمپ چه کاربردی دارد؟

این تابلو برق برای تأمین فشار آب مصرفی در صنایع و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیمت تابلو برق بوستر پمپ چقدر است؟

قیمت تابلو برق بوستر پمپ به بسیاری از عوامل خاص بستگی دارد و در رابطه با قیمت آن نمی‌توان اطلاعات چندان دقیقی را ارائه داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

مقالات ما

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟