تجهیز بنا گستر برقستان، سازنده تابلو برق های صنعتی و ساختمانی

تجهیز بنا گستر برقستان، سازنده تابلو برق های صنعتی و ساختمانی

ساخت و سفارش تابلو بانک خازنی در برقستان

ساخت و سفارش تابلو بانک خازنی در برقستان

فهرست محتوا

یکی از تجهیزات پرکاربرد در دنیای امروز که به مدیریت و مصرف بهینه برق کمک می‌کند، تابلو بانک خازنی است. ازآنجایی‌که این تابلو در کنترل مصرف برق ما تاثیر شایانی دارد، در نتیجه می‌تواند هزینه برق را نیز تا حد زیادی کاهش دهد. البته این موضوع در صورتی صدق می‌کند که تابلو بانک خازنی دارای طراحی درست و اصولی باشد.

تابلوهای بانک خازنی در دو نوع مختلف بانک خازنی ثابت و بانک خازنی اتوماتیک تولید می‌شوند که هر یک ویژگی‌هایی متفاوت از دیگری دارند. قیمت تابلو بانک خازنی بسته به ویژگی‌ها و سایر تجهیزاتی که در آن به‌کاررفته متفاوت خواهد بود. در این مقاله قصد داریم در مورد تابلو بانک خازنی و نحوه سفارش آن در برقستان بیشتر آشنا شویم.

تابلو بانک خازنی چیست؟

تابلو بانک خازنی در واقع مجموعه‌ای از خازن‌های قرار گرفته در کنار یکدیگر است و به همین دلیل به این نام شناخته می‌شود. این خازن‌ها وظیفه اصلاح ضریب توان شبکه را دارند. علاوه‌برآن تابلو بانک خازنی یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی ا‌ست که توان راکتیو را کنترل می‌کند.

توان راکتیو در نتیجة خاصیت سلفی برخی از بارها در صنعت ایجاد می‌گردد. این توان به طور مداوم از شبکه گرفته شده و دوباره به آن باز می‌گردد. این موضوع سبب می‌شود شاهد افزایش جریان در سیم‌ها باشیم و علاوه بر احتمال ورود آسیب به آنها، هزینه زیادی صرف این توان غیرواقعی کنیم. در نتیجه از تابلو بانک خازنی برای کنترل توان راکتیو استفاده می‌شود.

مزایای استفاده از تابلو بانک خازنی چیست؟

تابلو بانک خازنی می‌تواند در بسیاری از کارخانه‌های بزرگ و کوچک و صنایع گوناگون، نقش به سزایی داشته باشد؛ ازاین‌رو امروزه استفاده از این تابلوها تا حد زیادی افزایش‌یافته است و افراد، روز به روز بیشتر با مزایای استفاده از تابلو بانک خازنی آشنا می‌شوند. قیمت تابلو بانک خازنی با توجه به مزایای زیادی که برای صاحبان صنایع به همراه دارد، تا حد زیادی به صرفه خواهد بود. برخی از مهم‌ترین مزایای این تابلو به شرح زیر است.

  • همان‌طور که گفته شد؛ یکی از مهم‌ترین مزایا و دلایل استفاده از تابلو بانک خازنی، کاهش مصرف برق و هزینه‌های مربوط به آن است.
  • ازآنجایی‌که تابلو بانک خازنی وظیفه کنترل توان راکتیو را دارد، می‌تواند با انجام این کار، توان شبکه را به طرز قابل توجهی افزایش دهد؛ به‌طوری‌که حتی ممکن است ضریب توان شبکه به یک نزدیک شود.
  • استفاده از تابلو بانک خازنی به افزایش بازدهی و راندمان کل سیستم منجر می‌شود و احتمال آسیب و خراب شدن آن را بسیار کاهش می‌دهد.
  • مؤلفه پس فاز و اثر سلفی در مدار توسط این تابلو بانک کاهش می‌یابند.

مزایای تابلو بانک خازن

نکات مهم در طراحی و ساخت تابلو بانک خازنی

با مزایای تابلو بانک خازنی و چگونگی عملکرد آن آشنا شدیم. نکته حائز اهمیت که پیش از این نیز به آن اشاره شد، این است که توان کنترل راکتیو و مزایای ناشی از آن به عملکرد صحیح بانک خازنی بستگی دارد و این عملکرد از طراحی و ساخت اصولی و صحیح تابلو حاصل می‌شود. علاوه‌برآن در صورت طراحی دقیق با رعایت معیارها، هزینه‌های نگهداری و تعمیر تابلو کمتر خواهد بود. مهم‌ترین نکاتی که در طراحی و ساخت تابلو بانک خازنی باید به آن توجه نمود، به شرح زیر است:

انتخاب مناسب‌ترین خازن

خازن‌ها را می‌توان از اصلی‌ترین اجزاء این تابلو بانک‌ها دانست. در نتیجه در انتخاب خازن‌ها باید دقت نمود. انواع متفاوتی از خازن‌ها با عنوان‌های خازن روغنی، خازن خشک رزینی و خازن خشک گازی وجود دارند که هر یک ویژگی‌های خود را داشته و برای موقعیت خاصی مناسب است.

بیشتر بخوانید  تابلو برق بانک خازنی چیست و عملکرد آن به چه صورت است؟

انتخاب مناسب‌ترین فیوز

فیوز و کلید از دیگر اجزاء مهم تابلو بانک در کنار خازن هستند که زمان اضافه‌بار و اتصال کوتاه را کنترل می‌کنند. در نتیجه انتخاب بهترین فیوز، می‌تواند در کاهش هزینه‌های بعدی مؤثر واقع گردد.

امکان دسترسی به اجزاء

در طراحی تابلو بانک خازنی مهم است که چینش و مونتاژ به‌گونه‌ای باشد که در صورت نیاز به تعمیر هر یک از قطعات، امکان دسترسی به آن فراهم باشد.

تجهیز تابلو به سیستم تهویه

ازآنجایی‌که اجزاء به کار رفته در تابلو همواره در حال تولید تلفات گرمایی هستند، به‌کاربردن یک سیستم تهویه در این تابلو می‌تواند نقش بسیار مؤثری در کاهش هزینه‌های تعمیر داشته باشد.

نصب تابلو در موقعیت مناسب

یافتن مکان مناسب از هر جهت برای تابلو خازنی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. مواردی که در نصب این تابلو باید مدنظر قرار گیرند، عبارت‌اند از:

  • فاصله مناسب و استاندارد از اطراف
  • سرپوشیده بودن مکان
  • سنجش میزان رطوبت و گردوغبار
  • میزان درجه حفاظت تابلو بانک خازنی

افراد با تجربه در این حوزه معمولا سفارش می‌کنند اطلاعات دقیقی در مورد نحوه نصب تابلو برق بدست آورده و سپس اقدام به خرید کنید؛ چراکه موقعیت و محل نصب تابلو بانک خازنی در عملکرد دقیق این محصول، تاثیر به سزایی دارد.

برقستان: مرجع تخصصی ساخت و سفارش تابلو بانک خازنی

برای کارا بودن هرچه بیشتر تابلو بانک خازنی بهتر است طراحی و ساخت آن را به متخصصان این زمینه سپرد. شرکت فنی مهندسی برقستان با یک دهه فعالیت و تجربه در زمینه ساخت تابلو برق صنعتی در انواع مختلف آن و متناسب با کاربردهای گوناگون، آماده ساخت و سفارش انواع تابلو خازنی با توجه به شرایط و نیاز صنایع شماست.

تیم متخصص و زبده ما که شامل مهندسینی توانمند از رشته‌های مختلف برق، مکانیک و غیره هستند، هرگونه اصول و استانداردی را در ساخت تابلوها و هر نوع تجهیزات دیگری مدنظر قرار داده و بهترین عملکرد را برای تجهیزات موردنیاز شما فراهم می‌کنند. شما عزیزان می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت نسبت به دریافت مشاوره تخصصی، اسعلام قیمت تابلو بانک خازنی و ثبت سفارش خود در برقستان اقدام نمایید.

سفارش تابلو بانک خازنی

سخن پایانی

تابلو بانک خازنی از مهم‌ترین تجهیزاتی است که در صنایع گوناگون بزرگ و کوچک کاربرد دارد. این تابلو می‌تواند با کنترل توان راکتیو که نوعی توان غیرواقعی است، به کاهش مصرف برق و هزینه‌های ناشی از آن منجر شود. این موضوع می‌تواند در کارخانه‌ها تاثیر قابل‌توجهی در کاهش هزینه‌ها داشته باشد.

استفاده از تابلو بانک خازنی مزایای زیادی دارد و همین موضوع کاربرد این تابلوها را روزبه‌روز افزایش می‌دهد. البته این مزایا در صورت طراحی اصولی و صحیح تابلو بانک خازنی حاصل خواهد شد. در نتیجه بهتر است آن را از مراکز تخصصی طراحی و تولید تابلو برق صنعتی همچون برقستان تهیه نمایید.

سؤالات متداول

ضرورت استفاده از تابلو بانک خازنی چیست؟

این تابلو با کنترل توان راکتیو و بهینه‌سازی مصرف برق، به کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند.

قیمت تابلو بانک خازنی چقدر است؟

قیمت این تابلوها متغیر بوده و بسته به نوع، ابعاد، تجهیزات به کار رفته و غیره متفاوت خواهد بود.

چگونه می‌توان تابلو بانک خازنی را سفارش داد؟

شما می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت از مشاوره تخصصی برقستان بهره‌مند شده و سفارش خود را ثبت نمایید و یا می‌توانید به نشانی برقستان که در سایت درج شده، مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

مقالات ما

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟