تجهیز بنا گستر برقستان، سازنده تابلو برق های صنعتی و ساختمانی

تجهیز بنا گستر برقستان، سازنده تابلو برق های صنعتی و ساختمانی

نحوه طراحی تابلو برق ایزوله بیمارستانی

نحوه طراحی تابلو برق ایزوله بیمارستانی

فهرست محتوا

به هنگام تأسیس و ساخت یک بیمارستان، همواره یکی از مهم‌ترین چالش‌ها تأمین فاکتورهای ایمنی و سلامت بیماران است؛ به همین سبب از ابزار و تجهیزات مخصوصی جهت پیشبرد این امر مهم بهره می‌گیرند. تابلو برق ایزوله یکی از ضروری‌ترین ابزارآلات الکتریکی است که در مکان‌های حساسی نظیر بیمارستان، بسیار پرکاربرد است. درواقع هدف از استفاده از تابلو برق ایزوله بیمارستانی، محافظت از افراد و تجهیزات در برابر صدمات ناشی از برق‌گرفتگی است.

تابلو برق ایزوله بیمارستانی سیستمی قدرتمند در برابر نوسانات برق و شوک‌های الکتریکی است که در هر بیمارستان می‌بایست نصب شود تا از بروز حوادث مختلف برق‌گرفتگی اجتناب شود. جهت آشنایی بیشتر با تابلو برق ایزوله بیمارستانی، در ادامه به بررسی اطلاعات مهمی از این ابزار حیاتی پرداخته‌ایم.

تابلو برق ایزوله چیست؟

تابلو برق ایزوله که به تابلوی جداکننده نیز معروف است، یک تابلوی الکتریکی جهت ایزوله کردن و جداسازی تمامی تجهیزات الکتریکی از منبع تغذیه برق است؛ به همین سبب در ایمنی و حفظ تجهیزات الکتریکی حساس نقش به سزایی دارند. در واقع این سیستم ایمنی، یکی از مهم‌ترین دستاوردهای فناوری جدید است که در مدل‌های خانگی و صنعتی تولید می‌شود و شما کاربران عزیز می‌توانید بسته به اهداف و تقاضایی که دارید، نسبت به تهیه مناسب‌ترین مدل آن اقدام کنید.

این نوع تابلو برق به‌صورت کاملاً مستقل از سیستم اصلی برق قرار گرفته و با استفاده از قطعات و مدارها، جریان الکتریکی میان منبع تغذیه و تجهیزات را قطع می‌کند؛ به همین سبب با شروع فعالیت این دستگاه در شبکه، جریان الکتریکی تنها درهمان مسیری به گردش در می‌آید که از پیش تعیین شده است و میزان صدمات ناشی از برق‌گرفتگی را به حداقل می‌رساند. علاوه بر این موارد مذکور، با نصب تابلو برق ایزوله، می‌توان طول عمر ابزار آلات الکتریکی و الکترو مکانیکی را نیز افزایش داد.

برای استعلام قیمت تابلو برق صنعتی می‌توانید به بخش خرید سایت مراجعه کرده و پس از مقایسی محصولات با یکدیگر، تابلو برقی متناسب با نیاز کسب و کار خود را تهیه نمایید. همچنین درصورت تمایل می‌توانید به استفاده از راه های ارتباطی مختلف، با مشاوران مجرب مجموعه تماس حاصل کرده و ابهامات خود را در این خصوص برطرف نمایید.

تابلو برق ایزوله چیست

تابلو برق بیمارستانی چیست؟

همان‌طور که تاکنون متوجه شدید تابلو برق ایزوله با کاهش خطرات ناشی از نوسانات برق، نقش مهمی در حفظ تجهیزات و سلامت افراد دارد؛ به همین دلیل در مکان‌های بسیار حساس نظیر بیمارستان، کاربرد ویژه‌ای دارد. درواقع تابلو برق ایزوله بیمارستانی یکی از مهم‌ترین تجهیزات بیمارستان است که با هدف حفظ حیات و تأمین ایمنی افراد نصب می‌شود و مانع قطع جریان برق در دستگاه‌های برقی و شوک‌های ناشی از نوسانات برق می‌شود.

تابلو برق ایزوله بیمارستانی علاوه بر این موارد، نقش به سزایی در تبدیل منابع فشارضعیف در دستگاه‌های پزشکی و جلوگیری از آسیب‌های ناشی از برخورد صاعقه با تجهیزات دارد؛ چرا که با اجرای این دستگاه در شبکه الکتریکی بیمارستان، ولتاژ همواره پایدار بوده و احتمال شوک‌های الکتریکی بسیار کاهش می‌یابد.

ساخت و سفارش تابلو برق ایزوله بیمارستانی

تابلو برق ایزوله بیمارستانی به‌گونه‌ای طراحی و تولید می‌شود که می‌توان در بخش‌های مختلف بیمارستان من‌جمله ICU، CCU، اتاق عمل و ریکاوری از آن جهت کنترل میزان نشتی الکتریکی بهره برد؛ چرا که در صورت وجود هرگونه نشتی جریان الکتریکی در بخش‌های حساس بیمارستان، احتمال انتقال شوک الکتریکی به بیماران از سمت زمین بالا می‌رود؛ به همین جهت با نصب تابلو برق ایزوله در این مکان‌ها، هنگامی که جریان بیش از حد استاندارد وارد شود، آلارم داده و مانع بروز برق‌گرفتگی می‌شود.

معمولاً در فرایند ساخت تابلو برق ایزوله بیمارستانی، از جعبه‌ای فلزی با روکش رنگ الکترواستاتیک استفاده می‌شود که داخل آن تجهیزاتی نظیر ترانس ایزوله، پنل فیوزها و مانیتور تست نشتی جریان الکتریکی تعبیه می‌شود؛ همچنین از عایق‌بندی بسیار خوبی در طراحی این نوع تابلو برق استفاده می‌شود تا هیچ‌گونه ارتباطی میان جریان اولیه و ثانویه نباشد؛ به همین سبب مانع عبور فرکانس‌های بالا در سیستم شده و به‌صورت خودکار ارتباط جریان ثانویه با زمین را قطع می‌کند و از بروز اتفاقاتی نظیر شوک الکتریکی و برق‌گرفتگی افراد جلوگیری می‌شود.

ما به‌عنوان بزرگ‌ترین سازنده تابلو برق در ایران، تاکنون تلاش کرده‌ایم با استفاده از قطعات اورجینال در ساخت این سیستم مهم و حیاتی، خدمات و محصولات خود را به بهترین نحو ممکن در اختیار کاربران قرار دهیم؛ به همین جهت می‌توانید برای تهیه تابلو برق ایزوله بیمارستانی و اطلاع از قیمت آن، به وب‌سایت ما مراجعه کرده و با برقراری ارتباط با مشاورین ما در مجموعه برقستان، بهترین انتخاب را داشته باشید.

سفارش تابلو برق ایزوله بیمارستانی

جمع‌بندی

همواره حفظ ایمنی و سلامت بیماران یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کادر بهداشت و درمان بوده است؛ به همین جهت در همان ابتدای امر تأسیس و راه‌اندازی بیمارستان، می‌‎بایست به رعایت تمامی این ملزومات پایبند بوده و با استفاده از بهترین تجهیزات، مانع بروز هرگونه حادثه برای بیماران و دیگر افراد بیمارستان شوند. تابلو برق ایزوله بیمارستانی یکی از ضروری‌ترین ابزارآلات الکتریکی است که با نصب آن در شبکه الکتریکی، می‌توان میزان جریان‌های نشتی الکتریکی را به حدی کاهش داد که از حالت بحرانی خارج شده و مانع بروز وارد‌شدن شوک‌های الکتریکی به بیماران و برق‌گرفتگی آن‌ها شد.

در واقع این نوع تابلو برق به‌گونه‌ای طراحی و تولید شده است که در صورت بروز هرگونه خطا در سیستم الکتریکی دستگاه‌های پزشکی، آلارم داده و کادر درمان را نسبت به وقوع آن آگاه می‌کند؛ بنابراین، نقش حیاتی و مهمی در تأمین فاکتورهای ایمنی افراد و تجهیزات بیمارستان دارد؛ به همین جهت ما نیز در مجموعه برقستان به تولید تابلو برق ایزوله بیمارستانی پرداخته تا با ارائه محصولاتی باکیفیت مانع بروز صدمات ناشی از نوسانات برق در بیمارستان شویم.

سؤالات متداول

عملکرد تابلو برق ایزوله بیمارستانی به چه صورت است؟

این نوع تابلو برق با بروز هرگونه خطا، به عملکرد خود در شبکه ادامه می‌دهد تا مانع قطع‌شدن دستگاه‌های پزشکی شود؛ همچنین با فعال‌شدن آلارم آن، کادر و پرسنل بیمارستان از وجود خطا آگاه شده و پیش از وقوع حوادث بزرگ‌تر، سریعاً اقدام به رفع آن خواهند کرد‌.

کاربرد ترانس ایزوله در تابلو برق چیست؟

ترانس ایزوله جهت قطع ارتباط تابلو برق و جریان الکتریکی با زمین، در تابلو برق تعبیه می‌شود.

قیمت تابلو برق صنعتی در مجموعه برقستان چه‌قدر است؟

بسته به اهداف و تقاضای هر کاربر، تابلو برق متفاوتی پیشنهاد می‌شود که باتوجه‌به تفاوت‌های موجود در هر یک از آن‌ها، هزینه نیز متغیر است؛ بنابراین، جهت اطلاع از آخرین قیمت‌های به‌روزرسانی شده، می‎توانید به وب‌سایت مجموعه ما مراجعه کرده و با برقراری ارتباط با مشاورین، قیمت هر تابلو برق را استعلام گیرید.

برای رنگ‎ آمیزی جعبه تابلو برق ایزوله بیمارستانی از چه رنگی استفاده می‌شود؟

بهترین گزینه جهت رنگ‌آمیزی بدنه تابلو برق ایزوله بیمارستانی رنگ‌های الکترواستاتیک است که می‌بایست با ضخامتی حدود 20 میکرون، بدنه این ابزار الکتریکی را پوشش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

مقالات ما

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟