تجهیز بنا گستر برقستان، سازنده تابلو برق های صنعتی و ساختمانی

تجهیز بنا گستر برقستان، سازنده تابلو برق های صنعتی و ساختمانی

نکات مهم در نصب و راه اندازی تابلو برق موتورخانه

نصب و راه اندازی تابلو برق موتورخانه

فهرست محتوا

در ساختمان‌های اداری، تجاری، صنعتی و مسکونی برای افزایش امنیت و پیشگیری از آسیب‌های گرمایشی و سرمایشی، موتورخانه به عنوان نوعی سیستم گرمایشی و سرمایشی شکل گرفته است. قطعاً در تمامی ساختمان‌های مدرن امروزی این فضا با دستگاه‌های مکانیکی و الکتریکی بسیار زیادی جهت گرمایش و سرمایش ساختمان تجهیز می‌شود. یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی که در موتورخانه کاربرد دارد تابلو برق موتورخانه است.

برای حفاظت و کنترل تمامی موتورهای الکتریکی تابلو برق نقش مهمی ایفا می‌کند. در واقع استانداردها و ایمنی در هر ساختمانی باعث استفاده از تجهیزات بسیار مختلفی نظیر تابلو برق شده است. قطعاً شما کاربر عزیز نیز مشتاق هستید تا در رابطه با کاربرد تابلو برق، چگونگی ساخت تابلو برق صنعتی و حتی نحوه سفارش تابلو برق صنعتی اطلاعاتی کسب کنید. در ادامه توضیحات کامل‌تری ارائه می‌دهیم، پس جهت آشنایی بیشتر با ما همراه باشید.

تابلو برق موتورخانه چیست؟

یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی که در موتورخانه مکان‌های مختلف استفاده می‌شود، شامل تابلو برق موتورخانه است. این تابلو برق‌ها برای نصب صحیح الکتروموتور و محافظت از آن‌ها کاربرد دارند. البته تابلو برق از نظر جنبه‌های بسیار متنوعی تقسیم بندی می‌شود که مهم‌ترین آن بر اساس ولتاژ نامی تجهیزات تابلو و حتی برند است.

 قبل از سفارش تابلو برق صنعتی بد نیست شما کاربران عزیز در رابطه با این محصولات پرکاربرد موتورخانه اطلاعاتی کسب کنید. از تابلوهایی با ولتاژ عبوری کمتر در مکان‌هایی با شدت جریان ضعیف‌تر استفاده می‌شوند؛ در صورتی که تابلوهایی با جریان عبوری بالا برای بخش‌هایی با فشار متوسط کاربرد دارند.

معمولاً برای مکان‌هایی که نیاز به فشار قوی است باید تابلو برق‌هایی با حداکثر جریان ۳۶ کیلووات انتخاب شوند. تابلو برق‌ها به گونه‌ای هستند که به صورت خودکار از الکتروموتور، دیگ بخار، مشعل و… محافظت می‌کنند. کیفیت این تابلوها بسیار مهم است، پس قبل از سفارش تابلو برق صنعتی به دنبال مراکزی باشید که سابقه و اعتبار درخشانی دارند.

تابلو برق موتورخانه چیست

راهنمای گام به گام نصب و راه اندازی تابلو برق موتورخانه

بیشتر مراکزی که سفارش تابلو برق صنعتی می‌گیرند، حتی مراحل نصب و راه‌اندازی آن را نیز خود انجام می‌دهند. به همان اندازه که انتخاب یک تابلو مناسب به تناسب نوع کاربرد اهمیت دارد، نصب و راه‌اندازی آن نیز باید به درستی انجام شود. شرکت‌های معتبری همچون برقستان فرآیند ساخت تابلو برق صنعتی را با رعایت استانداردهای کامل و حفظ ایمنی انجام می‌دهند. حال تصور کنید که مرحله نصب یا راه‌اندازی آن به درستی انجام نشود، آیا تابلو برق می‌تواند به وظیفه خود عمل کند؟

گام اول

یکی از مهم‌ترین مراحل ساخت تابلو برق صنعتی انتخاب یک محل مناسب برای نصب این تابلوهای پرکاربرد است. برای تمامی ساختمان‌های مسکونی، صنعتی یا حتی اداری باید به داشتن یا نبود آی پی نیز دقت داشته باشید.

گام دوم

در مرحله دوم باید بررسی کنید که بر اساس نوع دیوار تابلو در مدل‌های توکار و روکار به چه صورت نصب شود. اگر انتخاب شما مدل‌های توکار است باید قبل از مرحله نصب اقدامات لازم جهت قرار دادن تابلو در داخل دیوار صورت بگیرد.

گام سوم

پس از اینکه تابلو برق در داخل دیوار یا روی دیوار نصب شد، در نتیجه نوبت به قرار دادن تجهیزات و قطعات الکترونیکی مورد نیاز در داخل تابلو است. پس از اینکه هر یک از تجهیزات را در داخل تابلو قرار می‌دهید به نحوه اتصالات و قرارگیری آنها توجه داشته باشید.

گام چهارم

پس از اتمام مرحله نصب شخص یا شرکتی که سفارش تابلو برق صنعتی را به عهده گرفته و وظیفه نصب آن را به عهده دارد، باید از نصب صحیح و عملکرد درست تابلو برق اطمینان حاصل کند.

آماده سازی محل نصب تابلو برق موتورخانه

پس از اینکه شرکت مورد نظر سفارش تابلو برق صنعتی را می‌گیرد، به بررسی محل نصب آن می‌پردازد. مرحله آماده سازی محل نصب تابلو برق موتورخانه یکی از مهم‌ترین مراحلی است که باید به آن توجه داشت. محلی که تابلو برق قرار می‌گیرد، باید درست در قسمت ورودی موتورخانه با دسترسی راحت باشد.

 حال برای آماده سازی محل نصب نکاتی مورد توجه قرار می‌گیرد که به بررسی آنها پرداخته می‌شود. قطعاً مهم است که چه کسی سفارش تابلو برق صنعتی را به عهده می‌گیرد و قرار است این تابلوها را نصب کند. چرا که این افراد یا شرکت‌ها باید تجربه کافی برای نصب صحیح تابلو برق در یک مکان مناسب را داشته باشند.

محل نگهداری تابلو برق باید به گونه‌ای باشد که زنگ زدگی ایجاد نکند و همچنین گرد و خاک روی آن نشیند.

تابلو را در محلی نصب کنید که درب آن به راحتی باز و بسته شود و محدودیتی در دسترسی به قطعات داخلی آن وجود نداشته باشد.

هنگام نصب این تابلو برق‌ها باید به استاندارد ارتفاع آنها نسبت به کف زمین توجه داشته باشید؛ چرا که برای نصب محدودیت ارتفاعی آن ۲۱۰ سانتی‌متر است.

اتاقک تابلو برق باید در مکانی نصب شود که آب و رطوبت به داخل این محفظه نگهدارنده راه نیابد.

محل نصب تابلو برق موتورخانه

سخن پایانی

تابلو برق موتورخانه یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین تجهیزات موتورخانه ساختمان‌های مختلف به شمار می‌رود. شرکتی که سفارش تابلو برق صنعتی می‌گیرد معمولاً وظیفه نصب و راه‌اندازی آن را نیز به عهده دارد. به همین منظور به شرکت‌هایی مراجعه کنید که توانسته‌اند در طول سالیان فعالیت خود باعث جلب رضایت مخاطب شوند. فرآیند ساخت تابلو برق صنعتی یک مرحله مهم و تخصصی است که هر کسی توانایی انجام آن بدون هیچ گونه خطا و مشکلی را ندارد.

 به همین منظور توصیه می‌شود تا از کارشناسان خبره و توانمند برقستان کمک بگیرید. در این مجموعه به تمامی تجهیزات و قطعات مورد نیاز تابلو برق صنعتی نیز دسترسی دارید. قیمت تمامی محصولات این مجموعه و حتی خدماتی همچون نصب و راه‌اندازی موتورخانه بسیار مقرون به صرفه‌تر از دیگر مراکز است.

سوالات متداول

شرایط محل نصب تابلو برق ساختمان چگونه است؟

مکانی که قرار است تابلو برق صنعتی روی آن نصب شود باید درست در بخش ورودی درببورودی ساختمان و همچنین قبل از کنتور گاز قرار بگیرد.

از مهمترین نکاتی که برای ایمنی بیشتر هنگام اخت تابلو برق صنعتی به آن توجه می‌شود، کدام است؟

افرادی که سفارش تابلو برق صنعتی می‌گیرند برای اطمینان از ایمنی تابلو به چگونگی نصب کلید و پریز، فیوز، اتصالات سیم و کابل و عایق‌ها توجه می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

مقالات ما

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟