تجهیز بنا گستر برقستان، سازنده تابلو برق های صنعتی و ساختمانی

تجهیز بنا گستر برقستان، سازنده تابلو برق های صنعتی و ساختمانی

نحوه عملکرد تابلو برق چنج اور دیزل ژنراتور

نحوه عملکرد تابلو برق چنج اور دیزل ژنراتور

فهرست محتوا

تبادل و تقسیم برق به تمامی تاسیسات صنعتی، تجاری و غیره از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده که توسط دستگاه تابلو برق انجام می‌شود. در واقع می‌توان گفت این دستگاه مانند اعصاب بدن انسان فعالیت کرده و پیام‌های مورد نیاز را انتقال می‌دهد. ما در این محتوا قصد داریم به طور جامع در مورد این دستگاه، کاربرد و عمکردی که دارد، قیمت تابلو بانک چنج اور و نکاتی دیگر، صحبت کنیم.

به همین ترتیب اگر در مورد عمکرد این سیستم، اجزایی که دارد، مزایا و کاربردهای آن، انواع تابلو برق و بسیاری از موارد دیگر، می‌خواهید اطلاعات جامع‌تری به‌دست آورید و بیشتر با آن آشنا شوید، با ما تا انتهای متن همراه باشید؛ قطعا به جواب سوال‌های خود خواهید رسید.

تابلو برق چنج اور چیست؟

چنج اور بخشی از یک سیستم توزیع الکتریکی به شمار رفته که وظیفه تقسیم ایمن برق به تمامی تاسیسات تجاری و صنعتی را دارد. به عبارت دیگر برق را بین مدارهای انشعاب توزیع می‌کند. تابلوهای سوییچ معمولا دارای بالاترین میزان ولتاژ (600 Vac/Vdc) و میزان باس (6000 A) هستند. نکته دیگری باید در مورد دستگاه چنج اور گفت، این است که مطابق با استانداردهای UL891 و NEMA PB2 ساخته می‌شود.

وجود چنین استانداردهایی برای ساخت این دستگاه از اهمیت بسیار بالایی برخودار بوده؛ زیرا تضمین‌کننده ایمنی دستگاه هستند. به علاوه اطمینان می‌دهند که تابلو برق چنج اور، توانایی کنترل سیستم‌های الکتریکی مدرن را نیز دارد. علاوه بر موارد گفته‌ شده، استانداردهای مربوطه، درجه کیفیت دستگاه را مشخص می‌کنند. همچنین باید اشاره کرد قیمت تابلو بانک چنج اور متناسب با کیفیت آن، تعیین می‌شود.

این دستگاه از قسمت‌های مختلفی مانند دیودها، تریستور، کنترل‌کننده‌های الکتریکی و ترانس‌های مرتبط با جریان و ولتاژ تشکیل شده که هر کدام دارای یک وظیفه حیاتی هستند. به طور کلی وقتی جریان وارد دستگاه می‌شود، مورد بررسی قرار می‌گیرد. در مرحله برای تولید جریان خروجی ایده‌آل از دیود‌ها و ترانس‌های موجود در تابلو برق صنعتی یا چنج اور استفاده می‌شود.

تابلو برق چنج اور چیست

بررسی مزایای تابلو برق چنج اور در صنعت

دستگاه چنج اور از مزایای زیادی برخوردار بوده و به طور کلی نقش بسیار حیاتی در صنایع مختلف، تاسیسات تجاری، ساخت‌وساز و غیره دارد. این مزایا عبارت‌اند از:

  • داشتن فرآیند نصب و راه‌اندازی آسان و به صرفه بودن قیمت تابلو بانک چنج اور
  • بی‌نیاز به برق و اتصالات الکتریکی به هنگام نصب
  • امکان استفاده در مکان‌هایی که دسترسی به برق وجود ندارد
  • کار با دستگاه راحت بوده و نیاز به تخصص خاصی ندارد
  • دستگاه ایمن بوده، عمکرد مطمئنی دارد و امکان آن خرابی کم است
  • می‌توان آن را برای انواع خودروها مورد استفاده قرار داد
  • دستگاه به راحتی تعویض و تعمیر می‌شود و به نگهداری خاصی نیاز ندارد

کارایی و عملکرد تابلو برق چنج اور دیزل ژنراتور

به طور کلی تابلو برق صنعتی وظیفه بررسی و کنترل برق دیزل ژنراتورها را برعهده دارد. به این صورت که با استفاده از تجهیزاتی که در آن تعبیه شده، می‌تواند فرانکس، دما و ولتاژ ژنراتور را مورد بررسی و کنترل قرار دهد. به عنوان مثال زمانی که بار ژنراتور بیش از اندازه افزایش پیدا کرده، تابلو برق چنج اور دیزل ژنراتور برای جلوگیری از خرابی آن، بار اضافی را به قسمت‌های دیگر منتقل می‌کند.

نکته دیگری که باید در مورد دستگاه چنج اور اشاره کنیم این است که برای آن اعلام هشدار به صورت صوتی یا تصویری تعبیه شده است. به همین منظور به هنگام هر گونه خطا یا نقصی در ژنراتور برای اینکه از بروز خرابی‌های بیشتر جلوگیری کرده، وضعیت هشدار خود را فعال می‌کند. قیمت تابلو بانک چنج اور با وجود چنین عمکرد حرفه‌ای که دارد، به‌صرفه است.

چند نوع تابلو برق چنج اور وجود دارد؟

دستگاه چنج اور در انواع مختلفی به بازار عرضه شده که هر کدام باتوجه به ویژگی‌هایی که دارند، برای یک کاربرد خاص مورد استفاده قرار گرفته و عمکرد ویژه‌ای دارند. قیمت تابلو بانک چنج اور با توجه به نوع آن تغییر می‌کند. ما در ادامه محتوا انواع آن‌ها را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

بیشتر بخوانید  تابلو برق موتورخانه چیست و از چه اجزایی تشکیل شده است؟

تابلو برق pow R Line XD

این مدل یکی از انواع تابلو برق چنج اور به شمار رفته که قابلیت تخلیه بار در آن به میزان زیادی افزایش پیدا کرده است. به علاوه این دستگاه‌ها از چگالی بیشتری برخوردار بوده و می‌توانند نرخ جریان بالاتری را از خود عبور دهند.

تابلو بانک چنج اور از نوع همجوشی

این نوع از تابلو چنج اور برای مصارف تجاری و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه وظیفه محافظت و انتشار جریان برق در مدارهای فیدر را برعهده دارد. قیمت تابلو بانک چنج اور با توجه با عمکرد و کاربردی که دارد بسیار به‌صرفه است.

تابلو بانک چنج اور از نوع Metal clad

یکی دیگر از انواع تابلوهای برق موجود در بازار تابلو بانک چنج اور از نوع Metal clad به شمار رفته که تجهیزاتش به صورت تفکیک‌شده در کنار هم قرار گرفته‌اند. در نتیجه اگر در یکی از تجهیزات اشکالی به وجود بیاید، دیگر قطعات آسیبی نمی‌بینند.

ساخت تابلو برق چنج اور در برقستان

برای ساخت تابلو برق چنج اور از روش‌های مختلفی مورد استفاده قرار گرفته که هر کدام برای ساخت یک نوع تابلو برق کاربرد دارند. این روش‌های ساخت عبارت‌اند از:

مدل دستی

در این روش ساخت تابلو برق، شما باید از دو عدد کلید دستی استفاده کنید که در قسمت سر به هم دیگر متصل باشند؛ این کلید‌ها با به صورت یک طرفه هستند یا اینکه مدل صفر و یکی دارند. پس از انتخاب کلید، شروع به ساختن تابلو کنید.

تابلو برقی با کلید اتوماتیک

یکی دیگر از روش‌های ساخت تابلو برقی استفاده از کلیدهای اتوماتیک است. در این روش از مدارهای فرمان، مدارهای کنترل و کلیدهای اتوماتیک استفاده می‌شود. با وجود به استفاده از چنین روشی امکان به کارگیری اینترلاک الکتریکی نیز وجود خواهد داشت.

انواع تابلو برق چنج اور

استفاده از کنتاکتور در ساخت تابلو برق

در این روش ساخت تابلو بانک چنج اور از دو عدد کنتاکتور متصل به هم استفاده می‌شود. اگر در این روش، طراحی اصولی به کار برود، دستگاه امکان انتقال ورودی‌های نامحدود را خواهد داشت.

کلام پایانی

طبق اطلاعات موجود در محتوا، متوجه شدیم که تابلو برق چنج اور در واقع وظیفه دریافت جریان‌ برق و انتقال‌ آن به بخش‌های مختلف یک سیستم را دارد. این دستگاه از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده که هر کدام وظیفه خاصی را برعهده داشته، اما همه آن‌ها با هم در انجام این مهم به تابلو برق یاری می‌رسانند.

تابلو برق مزایای بسیار زیادی مانند نصب و راه‌اندازی آسان، امکان نصب در مکان‌هایی بدون وجود برق، عمکرد راحت و غیره را دارد. نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که اگر در سیستم، نقص یا خرابی ایجاد شود، دستگاه تابلو برق فرآیند هشدار خود را فعال می‌کند. قیمت تابلو بانک چنج اور به‌صرفه بوده و امکان خرابی در آن بسیار پایین است.

لازم به ذکر است در ساخت این دستگاه از استانداردهای روز دنیا استفاده شده، از این رو به خریدار اطمینان می‌دهد که تابلو برق ایمن بوده همچنین توانایی کنترل سیستم‌های برقی مدرن را نیز دارد. قیمت تابلو برق صنعتی با توجه به کاربردی که دارد، متفاوت است. در همین راستا شما باید متناسب با نیاز خود اقدام به خرید تابلو برق بکنید.

سوالات متداول

آیا برای کار با تابلو برق نیاز به مهارت خاصی است؟

خیر، کار با آن آسان بوده و به تخصص خاصی نیاز ندارید.

آیا می‌توان از آن در مکان‌هایی که دسترسی به برق ندارند، استفاده کرد؟

بله، این امکان وجود دارد.

چه استانداردهایی برای ساخت آن استفاده شده است؟

استانداردهای UL891 و NEMA PB2 که نشان‌دهنده ایمنی و کارای بالای آن هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

مقالات ما

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟