تجهیز بنا گستر برقستان، سازنده تابلو برق های صنعتی و ساختمانی

تجهیز بنا گستر برقستان، سازنده تابلو برق های صنعتی و ساختمانی

صفر تا صد نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور

صفر تا صد نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور

فهرست محتوا

امروزه با پیشرفت تکنولوژی در دیزل ژنراتورها تابلوهایی به منظور کنترل و بررسی این دستگاه‌ها طراحی می‌شود که کلیدها، رله‌ها، کنتاکتور و سایر تجهیزات فرمان به ژنراتور را در برمی‌گیرد و می‌تواند کنترل از راه دور را برای آن امکان‌پذیر نماید.

تابلو برق‌ها می‌توانند همچنین در هنگام قطع جریان برق، برای فعالیت موتور، برق اضطراری را فراهم کنند و از ورود آسیب به آن جلوگیری نمایند. در این مقاله از برقستان قصد داریم با تابلو برق دیزل ژنراتور بیشتر آشنا شویم.

تابلو برق دیزل ژنراتور چیست؟

تابلو برق راه اندازی دیزل ژنراتور یکی از تجهیزات مهم و ضروری است که شاخص‌های مختلف مربوط به دیزل و ژنراتور را کنترل می‌کند. این تابلوها از صفحات نمایش متعددی تشکیل شده است که هر یک وظیفه اندازه‌گیری و نشان دادن یکی از فاکتورهای گوناگونی همچون ولتاژ یا جریان و غیره را دارد. وجود پنل‌های دکمه‌ای و سوئیچ‌ها امکان کنترل و روشن و خاموش‌کردن تابلو به طور دستی را فراهم نموده است.

در واقع تابلوهای برق صنعتی همچون محفظه‌ای هستند که مجموعه‌ای از دکمه‌ها، سوئیچ‌ها، تجهیزات الکترونیکی و غیره را در بردارند تا در جهت حفظ ایمنی، برای عموم قابل‌دسترس نبوده و تنها متخصصین امکان اعمال تعمیرات و تنظیمات را داشته باشند.

تابلو برق دیزل ژنراتور چیست

نحوه نصب تابلو برق دیزل ژنراتور

بهتر است برای نصب تابلو برق راه اندازی دیزل ژنراتور به نکات زیر توجه نمایید.

  • تابلو برق را در محیطی با تهویه هوای مناسب، پاکیزه و عاری از آلودگی‌ها و با دمای معمولی قرار دهید.
  • کابل‌کشی را بادقت و بر اساس استانداردها انجام دهید.
  • سیم‌های فرمان را با توجه به نکاتی همچون طول، ضریب هم‌جواری، حرارت و غیره انتخاب نمایید.
  • از اتصال هر دوی تابلو برق و دیزل‌ژنراتور به سیستم ارتینگ مطمئن شوید.
  • اجزای داخل تابلو برق راه اندازی دیزل ژنراتور را از برندهای مطمئن و معتبر خریداری نمایید.

توجه به نکات ذکر شده سبب می‌شود فرایند نصب تابلو برق دیزل ژنراتور به بهترین نحو ممکن صورت گرفته و کوچک‌ترین خطری شما را تهدید نکند.

چگونگی کابل‌کشی تابلو برق دیزل ژنراتور

در جهت بالا بردن تعداد محل‌های اتصال در مدار فرمان و کنترل آن می‌توان شستی‌های استارت ژنراتور را به صورت موازی قرارداد. در واقع تعداد شستی‌های استارت ارتباط مستقیمی با تعداد محل‌هایی دارد که برای راه‌اندازی دیزل ژنراتور در نظر گرفته شده است.

قراردادن شستی‌های استپ نیز به همین منوال است؛ به این صورت که برای بالابردن تعداد محل‌های قطع مدار دیزل ژنراتور شستی‌های استپ باید به صورت سری در اتصال با یکدیگر قرار گیرند.

نقشه تابلو برق دیزل ژنراتور

سیم‌کشی اجزای تابلو برق بهتر است با ترتیب اجزا و به طور منظم انجام شده و در هنگام پیشبرد این عملیات، یک نقشه نیز تهیه شود تا برای مشکلات احتمالی بعدی به کار گرفته شود. اجزای تشکیل‌دهنده تابلو برق راه اندازی دیزل ژنراتور به همراه کاربرد آن در این سیستم به شرح زیر است:

  • رله: رله‌ها در واقع تجهیزاتی هستند که در صورت بروز عوامل گوناگون، دستور قطع دستگاه را از راه دور ارسال می‌نمایند. برای مثال رله کنترل فاز هنگامی که تغییر فازی در دستگاه رخ دهد که احتمال آسیب به آن را ایجاد کند، فرمان قطع آن را می‌دهد.
  • کنتاکتور: کنتاکتور می‌تواند امکان قطع و وصل کردن مدار دستگاه از راه دور را در هر زمانی فراهم نماید.
  • نشانگر: نشانگر وظیفة مانیتورینگ و نمایش پارامترهای مختلف دیزل‌ژنراتور را بر عهده دارد.
  • فریم: به بخش فلزی تابلو برق که تجهیزات را در برمی‌گیرد، فریم آن گویند.
  • کلیدها و سوئیچ‌ها: کلیدها می‌توانند از راه دور فرمان و دستورها را بر مدار اعمال نمایند. کلیدها در داخل تابلو برق بسیار متعدد بوده و کاربردهای مختلفی دارند. از این کلیدها می‌توان به کلید اتوماتیک MCCBB، کلیدهای نشتی جریان، کلیدهای حرارتی یا MPCB را نام برد.
  • بی‌متال: بی‌متال نوعی رله حرارتی است که در صورت افزایش جریان و توسط اختلاف ضریب انبساط طولی دو فلز فعال می‌شود و فرمان قطع را به دستگاه می‌دهد تا آسیبی به موتورهای الکتریکی وارد نشود.
  • ارتباطات: ارتباطات در واقع دو بخش گسترده شینه‌ها و سیم و کابل‌ها را در برمی‌گیرد. شینه‌ها برای انتقال انرژی یا نول استفاده می‌شوند و سیم و کابل‌ها نیز اتصال و ارتباط تجهیزات را فراهم می‌کنند.

تابلو برق دیزل ژنراتور

سیم کشی استارت دیزل ژنراتور

برای شروع به کار موتور دیزل لازم است سوخت به آن وارد شود. این سوخت از استارت‌ها به موتور وارد می‌شوند و آن را روشن می‌کنند. استارت در انواع گوناگونی موجود است و به‌طورکلی می‌توان این مدل‌ها را در دودستة الکتریکی و پنوماتیکی جای داد که در دو ولتاژ 12 و 24 ولت تولید می‌شوند. پارت نامبر استارت باید دقیقاً مربوط به همان موتور باشد؛ چرا که در غیر این صورت می‌تواند موجب افزایش تعداد استارت‌ها شود که این موضوع افزایش دما و در نتیجه صدمه به سیم‌پیچ را به دنبال خواهد داشت.

ساخت تابلو برق دیزل ژنراتور در برقستان

تابلو برق از جمله تجهیزاتی است که می‌تواند اهمیت بسیار زیادی برای دیزل‌ژنراتور داشته باشد. در نتیجه به هنگام خرید آن بهتر است به نکاتی همچون تولید کننده این محصول توجه نمایید. برقستان با بیش از یک دهه تجربه در ساخت تابلو برق بر اساس استانداردهای شرکت توانیر، همواره در پی ارائه پکیجی کامل از خدمات مکانیکی و برقی به مشتریان خود بوده است. رضایت مشتریان پس از خریداری و استفاده تابلوهای برق صنعتی از این مجموعه مهر تأییدی بر اعتبار تیم متخصص ماست.

شما عزیزان می‌توانید با اطمینان سفارشات ساخت تابلو برق راه اندازی دیزل ژنراتور خود را به برقستان بسپرید تا با بهترین کیفیت و بر اساس معیارهای لازم طراحی و تولید گردد.

جمع‌بندی

تابلوهای برق از مهم‌ترین تجهیزات موردنیاز و ضروری برای دیزل‌ژنراتورها هستند که وظیفه بررسی و کنترل آن را بر عهده دارند. این امر با وجود کلیدهای متعدد، رله‌ها، ارتباطات و سایر اجزای موجود در این تابلوها میسر می‌گردد. نمایشگرهای موجود بر روی تابلو برق اطلاعات مربوط به شاخص‌های مختلف را اندازه‌گیری نموده و به نمایش می‌گذارند.

برای سفارش تابلو برق صنعتی در انواع مختلف آن به مجموعه تخصصی برقستان می‌توانید از راه‌های ارتباطی موجود در سایت ما اقدام کنید. این روش سفارش، یکی از بهترین گزینه‌های ممکن محسوب می‌شود؛ چراکه قیمت محصولات ما رقابتی بوده و در محصولات مختلف با نازل ترین قیمت ممکن، به بازار عرضه می‌شوند.

سؤالات متداول

کاربرد و وظیفه تابلو برق صنعتی در دیزل‌ژنراتور چیست؟

این تابلوها وظیفه بررسی و کنترل شاخص‌های مختلف همچون ولتاژ یا جریان و غیره را در دیزل ژنراتور بر عهده دارند.

کابل‌کشی تابلو برق دیزل‌ژنراتور چگونه صورت می‌گیرد؟

با قراردادن شستی‌های استارت به‌صورت موازی می‌توان تعداد محل‌های اتصال در مدار فرمان را بالا برد و در مقابل، با قراردادن شستی‌های استپ به‌صورت سری، تعداد محل‌های قطع مدار افزایش می‌یابد.

سفارش تابلو برق دیزل ژنراتور در برقستان چگونه امکان پذیر است؟

از طریق راه‌های گوناگون ارتباط با ما در سایت همچون شماره تلفن یا ایمیل مجموعه می‌توانید نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

مقالات ما

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟