مطالب آموزشی

همه چیز درباره سفارش تابلو برق و 10 نکته ضروری که باید بدانید

همه چیز درباره سفارش تابلو برق

تابلو برق صنعتی یک وسیله هوشمند است که به کمک آن می‌توان برق را در سیستم‌های مختلف کنترل کرد و در فضا‌های عمومی و صنعتی نصب می‌شود. تابلو برق می‌تواند به‌صورت جعبه‌ای با درب بازشو یا با سطح پنلی صاف طراحی شده باشد. برای اطلاع از همه چیز درباره سفارش تابلو برق در ادامه با ما همراه باشید. معمولاً تابلو‌های برق از جنس فولاد گالوانیزه یا آلومینیوم ساخته می‌شوند. تابلو‌های برق دارای درب‌های بازشو، درب قفل‌شونده، درب پنجره‌ای یا درب قابل تعویض هستند. انتخاب نوع درب به نیاز‌های محیطی و امنیتی مرتبط است. برای سفارش تابلو برق، مراحل زیر را می‌توانید دنبال کنید:

  • تعیین نیاز‌ها

ابتدا باید نیاز‌های خود مانند نوع سیستم برقی، توان موردنیاز، اجزای مورد استفاده و محیط نصب را مشخص کنید.

  • مشاوره با تولید‌کننده

با تولید کنده تابلو‌های برق تماس بگیرید و با ارائه جزئیات و نیاز‌های خود، از آن‌ها مشاوره بگیرید.

  • بررسی طرح و نقشه

پس از تعیین نیاز‌های خود، شما باید نقشه و طرح موردنظر را با تولید‌کننده به اشتراک بگذارید. آن‌ها با توجه به طرح شما می‌توانند تجهیزات لازم را بر روی تابلو برق نصب کند.

  • تأیید و موافقت

در صورت موافقت با پیشنهاد و قیمت ارائه شده، باید قرارداد را امضا کنید.

  • تولید و نصب

پس از قرارداد، تولید تابلو برق آغاز می‌شود. پس از تولید، عملکرد و کیفیت تابلو برق توسط تولید‌کننده بررسی شده و در نهایت، تابلو برق نصب خواهد شد.

برای اینکه همه چیز درباره سفارش تابلو برق را به طور کامل یاد بگیرید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

نکات سفارش تابلو برق صنعتی

فاکتور‌های مهم برای سفارش تابلو برق

با خرید یک تابلو برق می‌توان جریان را در سیستم‌های مختلف کنترل کرد. اگر شما نیز برای کسب و کار خود به یک تابلو برق نیاز دارید، باید با فاکتور‌های انتخاب آن آشنا شوید. مهم‌ترین نکته آشنایی با انواع تابلو برق و بررسی نیاز‌هایتان است. در صورتی که اطلاعات کافی داشته باشید، به راحتی می‌توانید بهترین تابلو برق را سفارش دهید.

نوع تابلو برق

تابلو برق می‌تواند در انواع مختلفی طراحی و ساخته شود. بر اساس نوع و کاربری مورد نظر، می‌توان به انواع تابلو اشاره کرد:

تابلو برق توزیع برق

این نوع تابلو برق برای توزیع برق در ساختمان‌ها و مکان‌هایی که نیاز به توزیع برق به دستگاه‌ها و تجهیزات مختلف دارند، استفاده می‌شود. تابلو‌های توزیع برق توانایی کنترل جریان برق را دارند و تجهیزات حفاظتی و قطع‌کننده‌ها در آن‌ها نصب می‌شوند.

تابلو برق راه‌اندازی موتور

این نوع تابلو برق برای راه‌اندازی و کنترل موتور‌ها، مانند موتور‌های الکتریکی، پمپ‌ها و فن‌ها استفاده می‌شود. تابلو‌های راه‌اندازی موتور دارای کنترل‌کننده‌های خاصی هستند که می‌توانند سرعت، جهت، شروع و توقف کار موتور را کنترل کند.

تابلو برق اتوماسیون صنعتی

این نوع تابلو برق برای کنترل و مدیریت سیستم‌های اتوماسیون صنعتی و پردازشی استفاده می‌شود. در این تابلو‌ها، عملکرد و کنترل تجهیزات صنعتی مانند موتور‌ها و سنسور‌ها به صورت خودکار انجام می‌شود.

تابلو برق خانگی

این نوع تابلو برق برای استفاده در خانه‌ها و ساختمان‌های مسکونی طراحی شده است. تابلو‌های برق خانگی شامل قطع‌کننده‌ها، پریز‌ها، سوییچ‌ها و نمایشگر‌های کنترلی هستند. آن‌ها برای کنترل دستگاه‌ها و اتصال به شبکه برق خانگی استفاده می‌شوند.

تابلو برق بیرونی

این نوع تابلو برق برای نصب در فضا‌های باز و محیط‌های خارجی استفاده می‌شود. آن‌ها معمولاً از جنس مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی مختلف و دارای درجه حفاظتی مناسب برای محافظت از سیستم برقی می‌باشند.

در اینجا همه چیز درباره سفارش تابلو برق در انواع مختلف بیان شد. با توجه به نیاز و شرایط کار می¬توانید یک نوع از تابلو برق را انتخاب کنید.

فاکتور‌های مهم برای سفارش تابلو برق

محل نصب

زمانی که قصد خرید تابلو برق را دارید باید به محیط قرار‌گیری آن نیز توجه داشته باشید. ابتدا بررسی کنید که محل موردنظر به اندازه کافی جای مناسب داشته باشد. داشتن تهویه خوب نیز از مهم‌ترین شرایط انتخاب محل نصب است. اگر اتاق کوچک باشد و شما تابلو برق بزرگی خریداری کنید، برای محل نصب به مشکل برمی‌خورید. با توجه به محل نصب تابلو برق در فضای داخلی و خارجی، نوع تابلو برق مشخص می‌شود. قطعاً تابلویی که باید در فضای باز استفاده شود، ویژگی‌های خاصی دارد. توجه به جنس بدنه و شرایط آب و هوایی آن منطقه اهمیت خیلی زیادی در انتخاب تابلو برق مناسب دارد.

بررسی ایمنی تابلو برق

در زمان خرید باید به ایمنی تابلو برق چنج اور برای افراد حاضر در محل نصب و همچنین کل مجموعه در نظر گرفته شود. برای کاهش خطرات احتمالی باید یک تابلو برق مناسب و ایمن را انتخاب کنید. با توجه به برق محیط ساختمان یا شرکت باید با افراد متخصص برای خرید و انتخاب تابلو برق مشورت نمایید.
در صورتی که کار نصب به¬درستی و توسط افراد متخصص انجام نشود، امنیت تابلو برق پایین می‌آید. تجهیزات ایمنی زیادی برای کنترل جریان برق یک دستگاه تابلو برق وجود دارد. باید از انواع کلید محافظ جان و سایر تجهیزات ایمنی کنترل‌کننده جریان در مدار تابلو برق استفاده شود. با استفاده از این ابزار خطر آتش¬سوزی یا سوختن مدار بسیار کمتر می‌شود.

کارایی تابلو برق صنعتی

برای آشنایی با همه چیز درباره سفارش تابلو برق ابتدا کارایی تابلو بررسی می¬شود. تابلو برق کاربرد‌های مختلفی در صنایع دارد. با توجه صنعت موردنظر و نیاز‌های خود باید نسبت به سفارش تابلو برق اقدام کنید. کاربرد‌های این تابلو‌ها شامل:

  • مانع برق‌گرفتگی افراد و ایجاد شوک
  • محافظت از مدار‌های درون خود در برابر عوامل محیطی
  • تقسیم‌کردن برق بین دستگاه‌های مختلف
  • کنترل توزیع برق در تمام تجهیزات شبکه
  • جلوگیری از نشی برق با کمک فیوز‌ها

قابلیت توسعه و بهره وری

ماندگاری و طول عمر در دستگاه‌های تابلو برق بسیار زیاد است و می‌توانید برای مدت طولانی از آن‌ها استفاده کنید. البته باید نکات صحیح نگهداری از تابلو را یاد بگیرید که با رعایت این نکات یک دستگاه تابلو برق می‌تواند تا حدود نیم قرن مورد استفاده قرار بگیرد. تعویض قطعات در تابلو برق خیلی کم اتفاق می‌افتد و در صورتی که یک قطعه با مشکل مواجه شود به آسانی می‌توان آن را تعویض نمود. با توجه به این موارد قابلیت توسعه تابلو برق بسیار بالا است و یک مزیت عالی برای خریدار محسوب می‌شود. بهره‌وری در تابلو‌های برق متفاوت است؛ اما امکانات بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهند. تابلو برق باید به صورت خودکار یا کنترل از راه دور، قابل تنظیم و کنترل باشد. در ساعات مختلف برای قطع و وصل جریان‌ها باید به صورت خودکار این کار‌ها را به انجام برساند.

صفر تا صد تابلو سفارش تابلو برق صنعتی

تجربه و تخصص سازنده

نکته بسیار مهم توجه به عملکرد و تجربه سازنده تابلو برق در سال‌های اخیر می‌باشد. شما باید سابقه شرکت تولید‌کننده را بررسی نمایید و ببینید که آیا تجربه کافی برای تولید یک تابلو برق باکیفیت را دارند؟ طبیعتا شرکت‌هایی که بیش از یک دهه در این زمینه فعالیت دارند، در این مدت روش‌های درست تولید تابلو برق را آموزش دیده‌اند. تخصص در ساخت تابلو برق پی ال سی اهمیت زیادی دارد و شرکت‌ها باید از افراد متخصص در این حوزه استفاده کنند. شرکتی که از متخصصین حوزه برق و تجهیزات کمک گرفته است، قطعاً محصول بهتری را روانه بازار می‌کند.

شهرت و اعتبار تولید‌کننده

همه چیز درباره سفارش تابلو برق به اعتبار و شهرت تولید‌کننده بستگی دارد. باید به دنبال یک شرکت معروف باشید که نمونه کار‌های خوبی تولید کرده است. یک تولید کننده خوب می‌تواند محصولات باکیفیتی را برای شما بسازد. شرکتی که مشتریان زیادی دارد و اسم آن را در بین همکاران خود زیاد شنیده‌اید، قطعاً کیفیت کار خود را به اثبات رسانده است. خدماتی مانند گارانتی باعث رضایت مشتریان این مجموعه‌ها شده است. انتخاب یک شرکت جدید و بدون نمونه کار ریسک خطرناکی برای کسب و کار شما به حساب می‌آید. بنابراین با سفارش تابلو برق صنعتی از یک تولید‌کننده خوش نام محصولات خود را با کیفیت بالایی تهیه می‌کنید.

شیوه نصب و راه‌اندازی تابلو برق

برای سفارش تابلو برق صنعتی و نحوه نصب آن باید دقت خیلی بالایی به خرج بدهید. قطعاً یک برقکار متخصص و حرفه‌ای در این حوزه می‌تواند تابلو برق را نصب کند. خرید یک تابلو برق با کیفیت اهمیت زیادی دارد، اما اگر به درستی راه‌اندازی نشود کارایی لازم را برای شما ندارد. شرکتی که تیم متخصص نصب داشته باشد می‌تواند علاوه بر ساخت محصول، نصب آن را نیز به بهترین نحو انجام بدهد.

مدت زمان لازم برای ساخت تابلو برق

مهم‌ترین نکته در همه چیز درباره سفارش تابلو برق، آماده‌سازی تابلو با توجه زمانی که شما در نظر گرفته‌اید، می¬باشد. برخی از شرکت‌ها قدرت تولید بالایی ندارند و نمی‌توانند تعداد بالای تابلو برق در زمان کم تولید کنند. باید ظرفیت تولید‌کننده را بررسی کنید تا ببینید محصول چه زمانی به دستتان می‌رسد. اگر سفارش در تعداد زیاد دارید باید حتماً به دنبال یک تولید‌کننده حرفه‌ای در حوزه ساخت انواع تابلو برق باشید.

گارانتی و ضمانت

در سفارش تابلو برق صنعتی باید به گارانتی و خدمات پس از فروش تولید‌کننده توجه داشته باشید. بعد از مدتی استفاده، کیفیت دستگاه مشخص می‌شود. اگر دستگاه کوچکترین آسیبی ببیند تنها زمانی تولید‌کننده به کمک شما می¬آید که محصول گارانتی داشته باشد. برخی از شرکت‌ها گارانتی طولانی مدت ارائه می‌دهند که در این صورت خیالتان از تعمیر و نگهداری دستگاه راحت خواهد شد. البته شرایط گارانتی هر شرکت متفاوت است و حتماً قبل از خرید با این شرایط آشنا شوید.

سفارش و ساخت تابلو برق صنعتی به شرکت فنی مهندسی برقستان

تا اینجا با همه چیز درباره سفارش تابلو برق آشنا شدید. اکنون نوبت به معرفی سایت حرفه‌ای ما یعنی شرکت فنی برقستان است. شرکت ما بیش از یک دهه در زمینه تولید و خدمات انواع تابلو برق مشغول به کار است. باعث افتخار است که کار تجهیز سیستم برقی توانیر ایران را به عهده گرفته و در این راه سربلند بوده‌ایم. فعالیت برقستان در زمینه اتوماسیون صنعتی، طراحی و ساخت انواع تابلو برق آغاز شد. در این سال مشتریان زیادی به برقستان آمده و بعد از خرید رضایت خود را از خدمات و محصولات اعلام کرده‌اند. مهندسین برتر کشور در حوزه‌های برق و مکانیک در این مجموعه دور هم جمع شده‌اند. با کمک دانش متخصصان توانسته¬ایم به یکی از بهترین شرکت‌های فعال در زمینه تجهیزات برقی در ایران تبدیل شویم.

در این مجموعه کار نصب و راه‌اندازی سیستم‌های فروخته شده توسط تیم‌های حرفه‌ای انجام می‌شود. با این شرایط شما دیگر هیچ دغدغه‌ای نخواهید داشت و می‌توانید به راحتی خرید خود را به ثبت برسانید. یکی از ویژگی‌های مثبت برقستان نسبت به سایر رقبا، قیمت‌های بسیار عالی محصولات به شمار می‌رود. با ضمانت مادام‌العمر دستگاه‌های این مجموعه دیگر نگران خراب‌شدن وسایل الکتریکی خود نباشید. خدمات شرکت در زمینه ساخت تابلو برق صنعتی شامل:

  • تولید انواع تابلو‌های فشار ضعیف و فشار متوسط
  • ساخت انواع تابلو برق تا درجه حفاظتی ۶۶IP
  • توانایی رنگ‌آمیزی انواع تابلو برق
  • قدرت طراحی و ساخت بانک خازنی
  • ﺍﺭﺍﺋﻪ ﮐﻠﻴﻪ ﻣﺪﺍﺭﮎ فنی ﻣﻮﺭﺩﻧﻴﺎﺯ مانند نقشه ﺟﺎﻧﻤﺎیی، ﺟﺪﻭﻝ ﺗﺮﻣﻴﻨﺎﻝ، ﺑﺮﮔﻪﺗﺴﺖ
  • دارای ﺩﻭ ﺳﺎﻝ ﮔﺎﺭﺍنتی برای تمام تابلو‌ها
  • امکان ﺑﺎﺯﺩﻳﺪ ﻭ ﻃﺮﺍحی ﺗﺎﺑﻠﻮ ﺑﺮﻕ با توجه به خواسته مشتری
  • امکان طراحی و ساخت پست‌های کامپکت
  • توانایی تولید تابلو برق با انواع ورق‌های فولادی و استیل

سفارش و ساخت تابلو برق صنعتی

سخن نهایی

با دانستن همه چیز درباره سفارش تابلو برق، اکنون به راحتی می توانید سفارش خود را انجام دهید. اهمیت تابلو‌های برق در صنایع مورد نظر و نیازهای ضروری شما، باید هنگام سفارش در نظر گرفته شود. قبل از خرید به ۱۰ نکته‌ای که در این مقاله بیان شد حتماً توجه داشته باشید. اینجا در سایت برقستان انواع تابلو‌های برق در اختیار شما قرار داده شده است. اگر در این زمینه سؤالی دارید می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سؤالات متداول

آیا قیمت تابلو برق به ابعاد آن بستگی دارد؟

بله تابلو‌های بزرگتر تجهیزات مختلفی دارند که قیمت آن‌ها بالاتر می‌رود.

آیا می‌توان تابلو برق را اینترنتی سفارش داد؟

بله این امکان در سایت برقستان فراهم شده است.

IP در تابلو برق به چه معناست؟

درجه حفاظت تابلو برق با این علامت نشان داده می‌شود.

کدام تولید‌کننده در ایران خدمات پس از فروش دارد؟

برقستان به عنوان تولید‌کننده انواع تابلو برق خدمات پس از فروش را نیز ارائه می‌دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.