مطالب آموزشی

وال واشر چه تفاوتی با پروژکتور دارد؟

تفاوت وال واشر با پروژکتور

یکی از متداول ترین سوالاتی که در هنگام خرید تجهیزات روشنایی پرسیده می شود، در رابطه با تفاوت وال واشر با پروژکتور است. از این رو، ما در این مقاله به بررسی کلی و جامع از هر دوی این محصولات پرداخته ایم تا در هنگام خرید این تجهیزات بتوانید، تصمیم راحت تر و درست تری بگیرید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

 

تفاوت میان وال واشر با پروژکتور

 

پروژکتور چیست؟

پروژکتور یا نور افکن دستگاهی است، که انرژی الکتریکی را به نور شدید تبدیل می کند. استفاده از پروژکتور در محل هایی که امکان نصب چراغ خیابانی وجود ندارد، بسیار مناسب است. پروژکتور ساختار یکسانی با چراغ ها و لامپ های معمولی دارد با این تفاوت که توان و شدت نور در آن بسیار بیش تر است. پروژکتور ها از درجه حفاظت (IP) برخوردار هستند. از همین رو می توان در محیط های خارجی و بدون سقف استفاده کرد.

پروژکتورها در انواع و اقسام مختلفی نظیر SMD ، COB، LED، گازی و فلورسنت تولید می شوند تا افراد بتوانند، مطابق با سلیقه خود و متناسب با نیازی که دارند، بهترین نوع پروژکتور را انتخاب و از آن استفاده کنند. شایان ذکر است که انواع مختلف پروژکتور ها از لحاظ ساختار و جنس بدنه تفاوت چندانی با هم ندارند و تنها بخش نوردهی آن ها با یکدیگر متفاوت است.

 

پروژکتور چیست؟

 

پروژکتور چه مزایایی دارد؟

استفاده از پروژکتور ها، مزایای بسیار زیادی را برای افراد به ارمغان می آورد. در ادامه برخی از مهم ترین مزایای استفاده از پروژکتور را برای شما شرح داده ایم.

  • مصرف انرژی بسیار پایینی نسبت به سایر تجهیزات روشنایی دارند.
  • با محیط زیست سازگاری داشته و آلودگی ایجاد نمی کنند.
  • از توانایی ایجاد روشنایی گسترده و پراکنده در محیط های باز و بسته برخوردار هستند.
  • ضد آب هستند.
  • نصب و راه اندازی ساده ای دارند.

بررسی کاربرد های پروژکتور

پروژکتورها یکی از کاربردی ترین تجهیزات روشنایی هستند که در انواع زمینه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال از این دستگاه ها می توان در استادیوم های ورزشی، مجتمع های بزرگ، استخرها، کنسرت ها، سالن های اجتماعات و… استفاده کرد. از دیگر کاربرد های این وسیله می توان به پارکینگ ها، انباری ها، سوله ها، آتلیه های عکاسی و… اشاره کرد.

 

بررسی کاربرد های پروژکتور

 

وال واشر چیست؟

وال واشرها یکی دیگر از تجهیزات روشنایی و نورپردازی هستند. این تجهیزات از کنار هم قرار گرفتن منابع نور متعدد ساخته می شوند. اکثرا در ساخت این تجهیزات روشنایی از منبع نور LED استفاده می شود. شایان ذکر است که وال واشرها با نام پروژکتور نما نیز شناخته می شوند. وال واشر ها نیز ساختاری مشابه با پروژکتور ها دارند. اما برخی از تفاوت ها نیز در بین این دو محصول وجود دارد.

 

وال واشر چیست؟

 

وال واشرها چه مزایایی دارند؟

وال واشر های یکی از تجهیزات روشنایی محبوب و پر فروش هستند. یکی از اصلی ترین دلایل تقاضای بالا برای خرید این محصول، مزایا و ویژگی های بی نظیر آن است. در ادامه مهم ترین مزایای استفاده از وال واشر ها را برای شما نام برده ایم.

  • نصب و راه اندازی آسان
  • کیفیت بالای نور خروجی
  • متریال ساخت با کیفیت
  • برخورداری از مقاومت بسیار بالا
  • قابل استفاده در شرایط جوی مختلف
  • تنوع بالا در ایجاد طیف نور
  • امکان سفارشی سازی تولید

وال واشر چه کاربردهایی دارد؟

شما می توانید، در انواع زمینه های مختلف از تجهیزات روشنایی وال واشر استفاده کنید. در ادامه برخی از مهم ترین کاربرد های این دستگاه را برای شما ذکر کرده ایم.

  • فروشگاه ها
  • کنسرت ها
  • مراکز تفریحی و رستوران ها
  • نمای بیرونی و داخلی ساختمان ها
  • برج ها
  • تونل ها
  • زیر گذرها
  • ستون ها
  • کشاورزی
  • پرورش گیاهان
  • صنعت تبلیغات
  • نورپردازی آکواریوم
  • جشن ها

 

وال واشر چه کاربردهایی دارد؟

 

تفاوت طول عمر وال واشر با پروژکتور چقدر است؟

طول عمر یکی از مهم ترین تفاوت وال واشر با پروژکتور است. بسیاری از افراد دوست دارند، وسیله ای را تهیه کنند که عمر مفید بالایی داشته باشد تا بتوانند، سالیان سال از آن استفاده کنند. به طور کلی می توان گفت، وال واشر ها عمر بیش تری نسبت به پروژکتور ها دارند و می توانند، مدت طولانی تری را کار کنند. اصلی ترین دلیل طول عمر بیش تر وال واشر ها آن است که این دستگاه ها جنبه روشنایی کم تری داشته و بیشتر برای زیبایی مورد استفاده قرار می گیرند.

از این رو در هنگام کار، بار کم تری به وال واشر ها وارد می شود. از طرفی دیگر چون این تجهیزات از چندین منبع مختلف ساخته شده اند، در صورت سوختن یک منبع، به راحتی می توان آن را تعویض کرده و از وال واشر دوباره استفاده کرد. پس اگر طول عمر تجهیزات روشنایی برای شما یک مسئله بسیار مهم است، بهتر است از وال واشر ها استفاده کنید.

ارزیابی ساختار چراغ وال واشر ال ای دی

همان طور که پیش تر نیز به آن اشاره کردیم، تجهیزات روشنایی وال واشر، از چندین منبع نور مختلف که عمدتا LED هستند، تشکیل شده است. این کار باعث می شود تا وال واشر بتواند به راحتی و با کیفیت بالاتری انواع مختلفی از رنگ ها را به طور هم زمان ایجاد کند. برخورداری از این ویژگی باعث شده است تا وال واشر ها به یک محصول بی نظیر برای نورپردازی ها تبدیل شوند.

از طرفی دیگر استفاده از ساختار چند منبع LED برای این دستگاه ها، موجب شده است تا در هنگام خراب شدن هر یک از منبع ها، کل عملکرد دستگاه مختل نشود و افراد بتوانند به راحتی و با تعویض منبع سوخته شده، دوباره وال واشر خود را به حالت اولیه خود بازگردانند.

 

ارزیابی ساختار چراغ وال واشر ال ای دی

 

پروژکتور بخریم یا وال واشر؟

یکی از مهم ترین پارامتر های انتخاب بین این دو محصول آن است که در ابتدا تفاوت وال واشر با پروژکتور را به خوبی بدانید. سپس با توجه به اطلاعات به دست آمده در مورد خرید هر یک از این تجهیزات اقدام کنید. در ادامه مهم ترین  پارامتر هایی که به عنوان تفاوت وال واشر و پروژکتور شناخته می شوند را، برای شما شرح داده ایم.

شکل و ظاهر

به طور کلی وال واشر ها شکل و ظاهر زیباتری نسبت به پروژکتور ها دارند. از این رو برای نورپردازی در جشن ها و مراسمات گزینه بهتری هستند. پروژکتور ها جنبه زیبایی خاصی نداشته و طراحی آن بیش تر بر روی کاربرد و محدوده روشنایی شان متمرکز است.

محدوده روشنایی

پروژکتور ها می توانند، محدوده بسیار گسترده تری را نسبت به وال واشر ها روشن کنند. از همین رو نیز در مراکز بسیار بزرگ یا محیط های باز مانند استادیوم ها، از پروژکتور استفاده می شود.

ایجاد افکت‌ های نوری

وال واشر ها از توانایی بیش تری در ایجاد انواع افکت های نوری برخوردار هستند. پروژکتور های معمولی توانایی ایجاد افکت نوری را نداشته و برای این کار لازم است تا یک پروژکتور را به سفارش بسازید.

محل استفاده

وال واشر ها اغلب با هدف روشنایی محدوده خاص، هشدار، تزئین محیط و… مورد استفاده قرار می گیرند. اما برای روشن کردن یک محیط بزرگ حتما باید از پروژکتور استفاده کرد.

طول عمر

همان طور که پیش تر نیز توضیح دادیم وال واشر ها به دلیل نوع کاربردی که دارند، دارای عمر بیش تری نسبت به پروژکتور ها هستند.

برای درک بهتر تفاوت وال واشر و پروژکتور تصمیم گرفته ایم تا تمام گفته هایمان را در جدولی برای شما آماده کنیم تا راحت تر و بهتر بتوانید، به نکات گفته شده دسترسی داشته باشید.

تفاوتپروژکتوروال واشر
شکل و ظاهرمربع، دایره، مستطیلترتیب خطی از چراغ‌های LED
محدوده روشناییمخروطی در طول نسبتا زیادخطی در طول محدود
کاربردبرجسته‌سازی المان‌های خاصزیبایی، هشدار، روشنایی
افکت های نوریدر نمونه های سفارشی امکان پذیر استدر تمام نمونه ها با استفاده از کنترلر داخلی و خارجی امکان پذیر است
طول عمرمتوسطزیاد

 

جمع بندی

پروژکتور ها و وال واشر ها از پر کاربرد ترین تجهیزات روشنایی هستند که به وفور مورد استفاده قرار می گیرند. هر یک از این تجهیزات ویژگی های خاص و منحصر به فردی داشته و شما می توانید، متناسب با نیاز و سیلقه خود، از آن ها استفاده کنید. برای خرید انواع مختلف پروژکتور ها و وال واشر ها می توانید به فروشگاه اینترنتی برقستان مراجعه کنید. در این فروشگاه شما می توانید، انواع مختلفی از تجهیزات روشنایی دلخواه خود را سفارش داده و در کم ترین زمان ممکن در درب منزل تحویل بگیرید.

شایان ذکر است که محصولات موجود در شرکت فنی مهندسی برقستان علاوه بر برخورداری از کیفیت بسیار بالا، قیمت های مقرون به صرفه ای نیز دارند.

 

سوالات متداول

۱- تفاوت وال واشر با پروژکتور چیست؟

وال واشر و پروژکتور ها دارای ساختار بسیار مشابه با یکدیگر بوده و تنها در ابعاد و اندازه و ظاهر با هم تفاوت دارند.

۲- وال واشر بهتر است یا پروژکتور؟

هر یک از این دستگاه ها برای استفاده در زمینه ای مناسب است و نمی توان یکی را بر دیگری ترجیح داد. از این رو بهتر است تا متناسب با شرایط خود یک دستگاه را خریداری کنید.

۳- از کجا می توان پروژکتور و وال واشر خرید؟

برای خرید این تجهیزات می توانید به فروشگاه اینترنتی برقستان مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.